maanantai 6. kesäkuuta 2011

Harvinaisen ihQ päivä

Aamusta asti on ollut tänään tavallisesta poikkeavaa. Isäntä oli taas heränny varmaan tuntia aikaisemmin kuin minä ja muksut. Heräsin itse astioiden kolinaan... mies oli päättänyt aikansa kuluksi tyhjentää astianpesukoneen ja ladata sen uudestaan. Hmmm... tähän voisi jopa tottua. Sitten kun päästiin poikien kanssa yläkertaan asti, leijaili vastaan jo tuoreen kahvin tuoksu.

Aamupalan jälkeen isäntä läksi poikien kanssa etupihalle ja mä menin vilaisemaan naamakirjan tapahtumat. Ystävä jonka kanssa olen viestitellyt siis naamiksessa oli laittanut mulle viestiä, että haluaisi tullakäymään kylässä pienten kaksoispoikiensa kanssa. Ei olla siis nähty noin 15 vuoteen. Tokihan se mulle sopi.
Tietenkin pistin vaihde kympin päälle ja aloin siivoomaan. Imuroida oli ihan pakko, heinää oli häkin ympärillä. Marsut oli vissiin laittaneet taas aamulla rallin päälle. Pikkuiset laittaisivat ihan taatusti ne heinät suuhunsa. Siinä siivouksen sivussa tekaisin sitten miehelle ja kahdelle puolikkaalle vielä kunnon ruuan (keitettyjä perunoita ja jauhellihakastikkeen papujen kera) ennen kuin isäntä lähtee töihin. Ennen kuin oikeestaan huomasinkaan oli kello jo puol kaks ja mies läks töihin ja mun puhelin soi. He olisivat ihan just meillä.
On ihan oikeesti aika jännä juttu kuinka juttu luistaa niin kuin oltaisiin eilen nähty, yhä vieläkin nautin ystäväni seurasta niin kuin aikoinaan. Taisi olla muuttoni ja opiskelujeni syytä että tiemme erkanivat silloin aikoinaan. Yhteyttä ollaan kuitenkin pidetty vaikka ei olla nähtykkään. Varmaan ainakin viimoiset 8 vuotta ollaan asuttu ns. samalla paikkakunnallakin. Kuitenkin mukamas niin eri piireissä ollaan liikuttu.
Turistiin siinä aikamme ja poikamme leikkivät lattialla. Jopa mun pojat ottivat ihan iisisti pienempien kanssa. Välillä kyllä nahisteeltiin keskenään mutta ei vahingossakaan kiusattu pienenpiä :) Mä oon oikeestaan aika ylpee omieni käyttäytymisestä <3
No nyt ilta onkin sitten mennyt keksimällä tekemistä poitsuille, päikkärit jäivät esikoiselta väliin kyläilyn takia ja nyt sitten ollaan hieman kiukuteltu. No päätettiin kokeilla uudenlaista marjasmootieta:
n.200g pakaste mansikoita
n.200g pakaste mustikoita
1/2 L luonnon jogurttia (meillä oli Activiaa, mutta muukin käy)
1tl vanilja sokeria
3rkl sokeria
1/2 dl sitruuna mehua
Kaikki tehosekoittimeen ja sekaisin. Tuli aivan ihanan kirpeetä ja mahtavan väristä.
Esikoisen sanoja lainatakseni: "tätä laitetaan masuun ja minä lakastan tätä."
Esillepano ei ehkä ole niitä hienoimpia, mutta tarkoitus oli kuvata teille minkä väristä herkkua tästä tuli :)

Ääh... ohjelma temppuilee... kaippa tää tästä.
Ai niin ja toinen kaveri soitti tänään että heiltä sais vesirokko tartunnan jos tahtois... Voi olla, että lähdetäänkin sitä hakemaan. Oon sitä mieltä yleensä etten lähde mitään tartuntoja hakemalla hakemaan, mutta vesirokko on kuitenkin niitä tauteja jotka olisi hyvä sairastaa pienenä, ainakin poikien.

Olen tässä etsiskellyt kivaa mallia ja ohjetta kuopuksen synttärikakkuun ja siinä sivussa etsinyt kivoja aiheita oman synttärikakun koristeluun (täytteet oon siihen jo päättänyt). Ois taas keksittävä aikaa leipomiseen ja tehä pienemmät valmiiksi pakkaseen. Omia synttäreitä ei juhlita kuin perheen kesken mutta pojalle kutsutaan vähän vieraitakin.

Joo-o, pojilla tuntuu olevan vielä energiaa enemmän kuin pienessä kylässä, joten taidamme painua vielä tunniksi ulos... jospa vaikka se väsykin löytyisi vielä tälle illalle.

2 kommenttia:

  1. Se on kyllä hauska juttu kuinka vanhojen tuttujen/ystävien kanssa voi tulla piiiiitkän ajan jälkeen juttuun ihan kuin ei olisi erossa oltukaan, ja on kuin onkin helppo jatkaa siitä eteenpäin.

    Kakuista puheenollen, ootkos koskaan tilannut omalla kuvalla kakkukuvaa..? ...esim. http://www.kuvakakkuun.com/ Tosi helppo laittaa ja saa oikeastaan minkämoisen vaan. Tiimarissa muuten on kakkukuvat alennettu (toki entuudestaankin tosi edullisia) kun toimittaja vaihtuu.. ja muutenkin leivontatuotteet, kantsii käydä kurkkimassa, puoleen hintaan saa...

    VastaaPoista
  2. En oo kyllä kieltmättä edes tullut ajatelleeksi tuota oman kuvan käyttämistä kakkuun, tiimarin valikoimaa kävin jo vilkuilemassa, mutku siel ei oo muumia tai puuha-peteä... Mun pikkuinen on niihin ihan lääpällään <3 Sokerimassaakohan se oli josta voi tehä niitä kukkasia muottien avulla? No joka tapauksessa niitä olin ajatellut kokeilla, mutta vielä on tää kuu aikaa miettiä ja ihmetellä :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)