lauantai 16. heinäkuuta 2011

ebay????

Nyt täytyy myöntää, että kuinka tietämätön olen...
Muissa blogeissa kerrotaan ja esitellään kaikkee ihanaa jota on tilattu ebaysta. Noh, minä sitten otin eilen itteäni niskasta kiinni ja kävin kattomassa tota sivua. Olihan siellä aivan älyttömästi kaikkee ihanaa ja vielä enemmän ihanii kynsilakkoja. No mutta suurin ongelma on nyt tuo pay pal. Tarviiko siinä olla luottokortti? Ja jos siihen riittää vain pankki niin miten ihmeessä tuo ominaisuus sitten liitetään siihen tiliin niin kuin siellä sanottiin????  ÄÄÄÄH! Mä oon niin älyttömän huono näitten tämmöisten asioiden kanssa. Tavara oli ainakin paljon halvempaa siellä mitä tuolla huutonetin puolella joten ois melkoinen hinku sieltä hommata. Sitten toinen mikä vähän ihmetytti, on ne tulli jne.maksut? Jos niitä ei oo ilmoitettu niin voiko siitä tulla joku yllärimaksu tavaran saapuessa?

Kolmas joka ei silleen tohon edelliseen liity, on että tarvitseeko mun tehdä blogille oma sivu facebookiin jotta sitä kautta pystyy seuraamaan blogia? Ja miten saan tännä blogin puolelle sen facebook "nappulan"?
Jos vain joku osaa minuu näissä kysymyksissä auttaa, niin olisin erittäin kiitollinen avusta.




Aamusta oli taas mun puippelit oikeen aktiivisia ja juttu tuulella. Mauri keksi oivan paikan nakerrella heinää. Poistin eilen yhden tason häkistä kun oli himpuran vaikee siivota sen alta. Joten poitsuilla on taas ns. esterata häkissä. Vaikkakin musta tuntuu, että tykkäävät siitä enemmän näin. Muutenkin tuntuu että näissä mun marsuissani oli tippa tai pari apinan verta joukossa kun ovat niin kovia kiipeilemään ja hyppimään. Juu tähän lopuksi taas pläjäys kuvia mun palleroista...





2 kommenttia:

  1. Mulla on vain Visa Electron (Nordea) ja se toimii ainakin PayPaliin. Jokunen hetki on jo siitä, kun itse PayPaliin rekisteröidyin, mutta Sonnelta löytyy PP tuto - http://sonnela.blogspot.com/2009/11/tuto-paypalin-kayttoon.html
    Ja Sonnelta löytyy myös eBay -tuto, jos sellaiselle on tarvetta :)

    Suomessa tulliraja on muistaakseni ~40€ (EU alueen ulkopuolelta tullessa, kun suurin osa noista halvoista kynsitarvikkeista tulee Kiinasta, lakat pääasiassa USA:sta). Pääasiassa tuon rajan alle jäävät paketit ei mun ymmärtääkseni pitäisi jäädä tulliin. Yritin tullin nettisivuja selata, mutta eihän niistä saanut oikein mitään selkoa (..niinkuin kaikki viralliset nettisivut..)

    VastaaPoista
  2. Kiitos Lumi, oon tuolla Sonnelan sivuilla vieraillutkin monesti, mutta on jäänyt huomaamatta tämä/nämä tutot. Täytyykin käydä tutustumassa. Mulla ei oo elektonia vaan ihan entinen perus pankki kortti, nykyään tunnetaan visa depit nimellä... mun täytynee varmistaa saako sen yhdistettyy tohon pay paliin... on kyl melko kummaa jos ei onnistu.

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)