lauantai 6. elokuuta 2011

Fimoja, fimoja tankoina ja siivuina...

Mä oon ollu melkein kokopäivän netti pimennossa dna:an temppuilujen takia. Eipä siis netti tai oikeestaan mokkula toiminu, ei... Illasta vasta pääsin ekaa kertaa koneelle niin että sain sivunkin vaihtumaan ilman kaatumista. No eipä kyllä toisaalta ihan hirveitä vieroituksia tullu oli ihan kivasti muutakin tekemistä. Empä ookkaan aikoihin värittänyt värityskirjaa! Aamupäivä meni siivotessa ja arvatkaa onko enään sen näköistä että tänään oisin siivonnu?!? Ei oo, ei. Pari pientä hurrikaania on ollut jälleen vauhdissa, kun on ollut kurja ilma ulkonakin, satanut kaatamalla vettä  pariin otteeseen.
No päätin sitten jatkaa mun fimojen leikkaus urakkaa, kuinka niitä nyt mukamas riittääkin noin paljon, kun musta tuntui että kyllähän tuon vajaat viiskymmentä tankoa ihan hetkessä viipaloi... En tiedä onko teillä ihanat lukijani ollut samaa ongelmaa. että kun niitä tankoja viipaloi niin siivut jää terään kiinni niin että ovat joko näköhaittana seuraavaa leikatessa tai sitten tippuu just terän alle kun oot saanut seuraavan melkein loppuun asti leikattua ja näin ollen siis leikkautuu tämä edellinen rikki :( Mäpä sitten otin ja keksin tämmöisen ratkaisun. Toi matalareunainen astia on topsi paketin kansi johon sitten kiinnitin pohjan läpi nastalla tollaisen pienen kepin palan jota vasten voikin sitten pyyhkäistä fimo siivut alas leikkurista. Toimii aika hyvin mun mielestä ja siitä onkin sitten helppo varistaa pieneen pussiin tai purkkiin, mihin ite nyt tahtookin. Täsä siitä virityksestä sit kuvat.



Varustauduin urakkaa juomalla ja muutamilla nameilla (isäntä toi pojille namia ja tokihan mun piti sieltä muutama verottaa...) Käytän leikkuu alustana vanhaa leikkuulautaa, muuten on toiminut ihan hyvin mutta näyttää tämä olevan syynä siihen että noi fimo siivut sähköistyy melko helpolla. Yhden mun rasioista olen omistanut kokonaan näille fimoille, säilyy hyvin ja helppo lajitella omiin lokeroihin.




Mitä te muuten teette noille liian ohkesille tai epätäydellisille fimoille? Niitä mulle ainakin näyttää siunaantuvan aikakas paljon, varsinkin silloin kun alkaa olemaan väsynyt. Yhteen lokeroon oon ne keränny ja kaippaniillekki jotain käyttöä tarvii keksiä ettei ihan haaskiolle mee.


Melkoinen sekoitus, joitainhan noista voi varmaan käyttää puolikkaanakin, mutta ei kaikkia.

Mutta tää tänään huomenna varmaan lakkaan taas kynteni, vesemman käden etusormen kynsi sai vähän tuta tosta leikkurista... Enhän mää suinkaan tumpelo oo... Heh-heh, no lakkaa lähti vähän ei vielä häiritsevässä määrin mutta ompahan syy vaihtaa lakkaus. Tosin oon tästä tykänny tosi paljon joten ehkä luvassa on jotain samantapaista.

8 kommenttia:

  1. Mulla epäonnistuu usein fimojen leikkaaminen :/ En vaa jotenkin saa niitä tasaisiksi: joko ne ovat liian paksut tai liian ohuet, tai sitten ne menee keskeltä poikki kun yrittää liian ohuesti leikata..... ärsyttävää :/ Mutta sitten taas jos tilaa netistä valmiiksi viipaloituja niin sitten ne ovat paljon kalliimpia... eikä se nyt sit kuitenkaan ole sen arvoista :D

    VastaaPoista
  2. Mää kyl tulin siihen tulokseen etten enää tilaa valmiiksi viipaloituja, ne ainakin tuntuu olevan aika tuhteja viipaleita ja jotenkin musta tuntuu että ne on muutenkin isonpia noin niin kuin leveys suunnassa. Vaikkakin tosta että ite viipaloi on oma vaivansa niin siinä kyllä voittaa rahallisesti melkoisesti.

    VastaaPoista
  3. Hei sähän olit huutanut noita fimotankoja, huuto.netistä?? Kuka myy, pakko saada noita pelikortteja, en oo törmänny niihin missään..! Vielä ku chippejä (pelimerkkejä) löytäis! :D

    VastaaPoista
  4. Maryah: Voi ku muistaisinkin sen myyjän nimen. Oli kyllä tehomyyjä ja jonkun verkkokaupan edustaja. Toi oli silleen randomina valittuja tankoja 50kpl... et ei kyl oo varmaa et sais just noita kortteja. Mut ei siel hirveesti oo noita jotka myy noin isoa nippua kerrallaan... Mut jos haluut niin voin sulle postittaa vaik 10-20kpl noita... pistä mulle sun osoite & muut tarvittavat tiedot mun sähköpostiin niin laitan tulemaan :) Niin siis mun sähköposti osoitteen löydät tuolta profiilin puolelta...

    VastaaPoista
  5. Voi oot ihana! :D Laitoin spostia juuri. :)

    VastaaPoista
  6. Laitoin sulle Maryah spostia takaspäin ja kirjekuoren nakkasin just postiin :))

    VastaaPoista
  7. Mäkin sit innostuin tilaamaan noita tankoja ja leikkurin..sadepäivän ajankulua, kun niiden kanssa näpertelee :)!

    VastaaPoista
  8. MAARIT: Joo, noissa se aika kuluukin ihan kivasti :) Itellekki tulossa lisää...

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)