lauantai 24. syyskuuta 2011

Ongelma, joka kaipaa vastausta!




Mulla on ongelma johon ihan oikeesti kaipaan vastausta. Siis geelikynsien kuten muidenkin rakennekynsienhän pitäisi kestää sormilla oikeesti viikkoja ja taas viikkoja. Nyt siis ongelmana on että mulla jostain syystä ei kestä. Tänään mm. laitoin poikaa auton turvaistuimeen ja keskisormen tippi napsahti poikki. Ei käyny kipeetä, enkä edes huomannu koko juttua ennen kuin olin omaa turvavyötä laittamassa kiinni. Asiaa tutkailtuani huomasin että geeli oli ihan pehmeetä, samoin tippi ihan semmoista haperoa.
Voiko tämä johtua siitä että lakkaan kynsiä usein ja että sen myötä siis poistan lakkauksen usein? Poistoaine on asetonitonta ja siksi olenkin kuvitellet että se ei vaikuttaisi kynsiin mitenkään. Muutakaan syytä en tähän hätään keksi. Onko muilla samallaisia kokemuksia tahi viisaita neuvoja????
Tarkennukseksi vielä että uuni on 36wattinen, kerrosta kohti aika 3min, käytössä cesarsin prep1 ja primer2 ja käytän myös uv top coatia (se 2min kovetuksella)... niin ja pohjustukset teen huolella :)

10 kommenttia:

  1. Mä kovetin ite aina 4min, et jos kokeilet ensi eka kovettaa pidempään? :)

    VastaaPoista
  2. Kuinka vanha sun uunisi on? Niihinhän pitäisi aika ajoin uusia putket! Ei koveta enää kunnolla jos on vanhat.

    Jos kynsi katkeaa, näyttääkö siltä että oma kynsi on pettänyt vaiko itse rakennekynsi? Kaikilla ei yksinkertaisesti geelit pysy, mutta mutta.. Ensimmäisenä epäilisin onko kovetettu tarpeeksi tai pohjatyöt tehty kunnolla, mutta ilmeisesti siis on. Oota kun saat nuo mun lähettämät geelit..kokeile niillä? Voi olla myös että kaikki geelit ei vaan pysy kaikilla. Mulla ei ne geelit ole kertaakaan pettänyt, siis ne mitkä nyt sulle lähetin.

    VastaaPoista
  3. Passion for Nails: Mulla on uunissa ajastimet 2 ja 3min, en oo kuullutaan että pitäis kovettaa 4min... mutta eihän sekään mikään mahottomuus olis :)

    Maryah: En oo ihan varma kuin vanha toi on, mutta uutena myytiin mulle ja se on ollu nyt kolmisen kuukautta mulla, josta varmaan sen puolet kokonaan käyttämättä. Joo mä mietin kans voisko se olla noista lampuista kiinni, mut eikö niiden ny kauemmin pitäs kestää?

    Tänään kun toi kynsi katkes niin meni ihan sievästi oman kynnen yläpuolelta katki, tippi itsessään hyvin liimalla kiinni... mutta siis kyse on ihan kärkiosasta.
    Kyl mää laitan nyt kuitenkin tänään geelit kynsiin, mut laitan toisella aineella mitä noi aikaisemmat oli... Jos ne pettää niin sit pitää varmaan hommata uudet lamput... Ilmeisesti viisainta vaihtaa kaikki neljä samaa aikaan...?

    VastaaPoista
  4. Mulla on kans toi sama ongelma ollut, tai en tiedä onko edelleen, kun uudet kynnet tein eri geeleillä nytten. Luulen kyllä et mul ongelma johtuu siitä että mun oma kynsi on niin hauras, ettei se ehkä kestä geelejä?

    Mielenkiinnosta kysyn, että ilmaantuuko sinulla kynnet? Mä oon huomannut että mulla lähtee just ne kynnet yleensä mitkä on ilmaantunut. Ja tosiaan en käytä kuin tuota primeriä, et toi toinen ei oo käytössä ollenkaan. Mut nyt nää "uudet geelit" tuntuu paljon paremmilta :))

    Mut toivottavasti pääset "ongelmasta eroon" :))

    VastaaPoista
  5. Sepä se kun oon päässy noista ilmaantumis ongelmista noiden cesarsin tuotteiden kanssa eroon. Aina sit jotain uutta ongelmaa ilmaantuu :( Kiitos symppaamisesta Jenna :)

    VastaaPoista
  6. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että tipit yleensäkin ovat se heikko kohta geelikynsissä. Mulla ne tuppasivat rakoilemaan (sekä ammattilaisen että itseni laittamat), aivan kuin geelit ei ottaisi tippiin kiinni niin hyvin kuin kynteen, mikä varmaan altistaa myös katkeamiselle. Nyt mulla on omat kynnet niin pitkät ettei tippejä ole enää ollenkaan alla ja kynnet tuntuvat kestävän melkein mitä vaan. Lakkaamisella ja poistoaineella en ole huomannut olevan vaikutusta.

    VastaaPoista
  7. ^Toivottavasti saisin kasvatettua nyt näiden avulla nopeammin oman kynnen sopivaan mittaan nii n sitten tarttis omaa kynttä geelata :)ja pääsis tipeistä eroon kokonaan.

    VastaaPoista
  8. minä veikkaisin tähän että tuo geeli ei vain ole sopiva sun kynsien kanssa. itsellä meinaan pysyy kaikeista parhaiten NDED oman sarjan geelit, siis ne valkoisissa muovipurkkeissa olevat. myös samasta puljusta saatava "euroline" on mulle pysyvä vaihtoehto. toisin on esim cesarin geelit, ei pysy yhtään, napsahtelevat jo seuraavana päivänä pois ja ilmautuvat helposti. lisäksi sattuvat uunissa ihan älyttömästi :(

    -linda :)

    VastaaPoista
  9. Käytän geelikynien rakentamiseen Cesarsin geelejä ja minulla ei ole niistä ainakaan mitään negatiivista sanottavaa. Eli tippi osa pysyy sulla ehjänä, mutta rikkoontuminen tapahtuu oman kynnen alueella? Mitä kynsilakan postoainetta käytät? Itse vaihdan lakkauksia usein geelikynsien päältä ja olen kokeillut monia asetonittomia kynsilakanpostoaineita. Minusta toiset silti vahingoittavat geelausta, etenkin jos kynnessä näkyy pienintäkään ilmaantumista, jonka kautta aine pääsisi kynnen ja geelin väliin. Löysin omaan tarpeeseeni hyvän kynsilakanpostoaineen ja kynnet kestää nyt.
    Jos epäilet että vika olisi lampuissa, niin niiden vaihto saattaa todellakin auttaa. Mulla tämän puolen vuoden aikana jo menossa toiset lamput, eli ensimmäisiä ehdin käyttää 4kk jonka jälkeen ne eivät kovettaneet enää geeliä kunnolla. Voithan tilata uudet lamput ja kokeilla, joka tapauksessa ne tulee vaihdettavaksi jossain vaiheessa, ompahan sitten varastossa valmiina jos syy ei ollutkaan niissä :)

    VastaaPoista
  10. ^Mulla on nyt Maryahilta ostetut "uudet" geelit joilla meinaan kokeilla seuraavaksi. Nämäkin ovat kyllä pysyneet öööö... nyt viis päivää ihan hyvin ja en oo ainakaan huomannu ilmaantumista ja tipitkään ei oo mistään kohtaa viel huonona. Jospa tää ois ok...

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)