keskiviikko 7. syyskuuta 2011

Toinen rakas harrastukseni

on ristipistotyöt. Se onkin jäänyt harmittavan vähälle poikien syntymän myötä... siihen kun tarvitaan keskittymistä noiden pistojen laskemiseen. Täytyy kyllä myöntää että tämä on aivan mahtava stressin poistaja jos ristipistotyön tekemiseen on mahdollisuus. Ihan heikompi hermoisille en suosittele, tää on ihan ehtaa pipertämistä ja hidasta touhua. Mutta taas toisaalta kun on saanut ison työn valmiiksi niin silloin voi ollakkin rehdisti rinta röyheellä.

Ajattelin esitellä teille muutaman työni, niitä on ollut enemmänkin, osa on saanut uuden kodin ja osa on vain nyt niin hyvin varastoitu että en ala niitä kaivamaan esiin.

Tää on mun ihan ensimmäinen iso työ... meni muistaakseni melkein koko kesä tän tekoon.

Mun valkoin tikru. Seuraavan syksyn/ talven projekti...

Mun ihan kaikkein vaikein ja vaativin työni. Valitan etten saanut tästä hyvää kuvaa. Tässä on käytetty helmiä
ja kultalankaa kirjailussa, samoin kun oli paljon kahden ja kolmen eri langan yhdistelmiä. Tän tekoon menikin
melkein koko vuosi.

Pieni ihana koiruliini. Tämmöinen helppo nollaus työ.

Vanhemman poikani syntymätaulu jonka teon aloitin heti kun sain tietää olevani raskaana.
Ihan älyttömän ihana mun mielestä.

Tämän oon tehnyt viimeisimmän kouluni välitunneilla kun olin lopettanut tupakoinnin ja olin siis masu pystyssä.

Lisää iltapuhteita ja helppoja töitä. Tähän mulla ei tosin ollut mitään kaavoja vaan olin tehnyt sen  kuvien mukaan.
Piirsin siis ääriviivat kankaalle ja sitten pistot siihen.

Mun viimeisin valmis ristipistotyö joka oleilee nykyään keittiön seinällä.
Mulla on tällähetkellä nuorimmaisen pojan syntymätaulu kesken, on ollut jo pitkään. Ei vaan oo aika riittänyt sen tekemiseen. Mutta täytyyhän molemmilla pojilla olla omat taulunsa. Edistymistä on toki siihenkin pikkuhiljaa tullut, mutta saapa nähdä josko ens kesään mennessä oisin sen valmiiksi saanut....

Neljä suloista nallea siihen ois tarkoitus pistellä ja sitten nimi + syntymäpäivä tulee tohon keskelle.
Katsotaan tuleeko tälle päivälle lainkaa uusia kynsiä... Varpaan kynnet on ollu jo pitkään ilman lakkoja joten ehkäpä ne saavat uuden värin tänään. Eilen tehdyt kynnet ovat niin kivat, että niillä taidetaan mennä ainakin tää päivä vielä.

Ai niin, kysely on päättynyt ja ääniä tuli 19kpl. Tuloksesta tulin siihen tulokseen että nykyinen postaus tahtini passaa suurimmalle osalle vastanneista joten jatkan samaan malliin postaamalla just niin usein kun siltä tuntuu :D Annan tuloksien olla varmaan vielä ainakin tän päivän siinä näkyvissä ja sitten ehkä tulee uutta kehiin.

5 kommenttia:

  1. Oi miten kauniita töitä olet tehnyt!!!!

    VastaaPoista
  2. taidokkaasti tehty! Minä kerran aloitin ristipistotyön ja todellakin tykkäsin siitä. En koskaan tehnyt sitä loppuun koska langat loppuivat enkä löytänyt enää niitä sävyjä .tein sen yläasteella ja sit ysillä en ehtinyt saada sit valmiiksi ja sillee... koulun jotain vanhoja jämälankoja käytin, joten ei löytynyt vastaavia kaupasta.

    VastaaPoista
  3. Ysillä se tais olla munkin eka ristipistotyö, sen jälkeen tein melkopitkään kanavatöitä ennen kuin innostuin uudestaan noista ristipistoista. Sydämeni oon niille menettäny ja niin kauan kuin silmät pelittää niin varmaan niitä tuun tekemään joskin hitaaseen tahtiin :)
    Niin ja kiitos kaikille :)

    VastaaPoista
  4. Wau! Kyllä on hienoja! :O Ei muutaku rahaa takomaan! :D Todella hienoja!

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)