tiistai 27. joulukuuta 2011

Itsensä sivistäminen ja kaventaminen alkakoon

Oon varmaan joskus maininnutkin etten oo mikään haka meikkaamisessa, en oo koskaan ollut ja toivottavasti saisin asianlaidan vähän parantumaan. Tämän vuoksi olenkin seurannut nyt jo jonkin aikaa melkoisen aktiivisesti muutamaa meikkaamiseen painottuvaa blogia. Joo meikkejä olenkin ostellut lisää hyödyntäen monia alennuksia :) Väri valikoimakin on lisääntynyt melkoisesti.

No tänään päätin tehdä sitten ihan toisenlaisen investoinnin. Ostin itselleni kirjan jota on kehuttu PALJON! Ehdinkin tuossa reilut kolmisen kymmentä sivua sitä lukemaan ja olenkin suunnattoman yllättynyt kuinka väärässä ihminen on voinut ollakkin (siis minä, ei kirjan kirjoittaja), aivan uutta tietoa mulle esim, kasvojen muodosta ja poskipunan käyttämisestä. Onneks en oo ihan päin prinkkalaa pohjustanut näköjään koskaan eli perusteet on jostain nuorkkarin kosmetologin käynniltä jääny pääkoppaan, mutta voih, kuinka auttamattoman vanhan aikaisesti oon meikannu!!! Oikeen hävettää!!!

Näyttäkö kirja tutulta?
Niin blogista ei siis ole tulossa mikään meikkaus-/kosmetiikkablogi sen enempää kuin mikään muukaan suoranaisesti, kynsiin panostan eniten ja muut jutut tulloo perässä kun ehtii :) Tai onhan noi kynsilakat ja muut härpäkkeet kosmetiikkaa tietääkseni?!? Eli kai sitten sillä tavalla kosmetiikka blogikin... ÄÄÄH.... Menee taas pilkun viilaamiseksi. Joo jokatapauksessa tää avautuminen kai johtuu osittain siitä etten oo todellakaan oikeestaan meikkaillut sinä aikana kun kotona oon ollut, eli noin 4 ja puoleen vuoteen. Lievää epävarmuutta tällä saralla siis huomattavissa. Kieltämättä mun opit silloin joskus ennen 1990 lukua eivät ole ihan ajantasalla, toisaalta eipä mua kukaan oo kapakassa tullut haukkumaankaan meikkien takia, tai ylipäätään muuallakaan. Mutta silti... haikeana katselen kuinka muut meikkaa kauniisti ja mä vaan ihan ok.

Joo saattaa tähän fiilikseen vaikuttaa tää mun painon heilahtelu puolelta toiseenkin. Mää oon ihan tyypillinen jojoilija, valitettavasti ja tiedän sen itsekkin. Ja kuinkas ollakkaan morkkis iskee aina näin joulun jälkeen, liikaa suklaata ja muutakin hyvää. Näkyvät vatsassa ja takapuolessa ja ihossa...

Pitänee kaivaa jälleen hämähäkin verkkojen alta mun kuntopyörä esiin ja tehdäkkin sillä jotain muuta kuin ihailla sitä :D

Kiinnostaisko seurata miten edistyn (siis tässä laiharissa) vai pidänkö omana tietonani jutun? Mitään ruokapäiväkirjaa ei siis ole luvassa, vaan esim. kerran viikossa kerron kumpaan suuntaan mennään painon kanssa ja minkä verran...

5 kommenttia:

  1. Toi kirja on ihan hirmu hyvä! Se on täällä meidän perheessä kiertänyt siskolla ja äidilläkin. :)
    Mua ainakin kiinnostaa laihdutusjutut! Itekin pääsen taas alottaan kuntosalilla huhkimisen ja lenkkeilyn kun liikuntakielto loppuu. :)

    VastaaPoista
  2. Mulla kuntosalilla käynti loppui nyt ainakin joksikin aikaa, selkä äityi aina siellä käydessä tosi kipeeksi. Yritettiin kyllä PT:n kanssa käydä liikkeet läpi josko siinä tein jotain väärin, mutta nekin näytti olevan kunnossa, joten ehkä se sitten on sitä suvussa kulkevaa välilevyn pullistelua... :( Joten nyt sitten ajattelin lenkkeillä poljeskella sillä mun kuntopyörällä ja kaippa tuo ruokaileminen pitäis laittaa kuntoon... sais vaan aikaiseksi. Miks aloittaminen on aina näin vaikeeta???

    VastaaPoista
  3. Mikä sattuma, tilasin tänään itselleni tuon kirjan, tulispa pian :).

    Ja mua ainakin kiinnostaa laihari/kuntoilu-jutut, että postaile vaan niistäkin :). Itse olen aloittanut muutama kuukausi sitten kuntosalilla ja ohjatuissa jumpissa käymisen ja yritän myöskin laittaa ruokavaliota kuosiin.

    VastaaPoista
  4. Itse sain kirjan joululahjaksi, mutten ole vielä(kään) ehtinyt sitä edes avaamaan.

    Myös mua kiinnostaa laihdutuksen seuraaminen. Ja eikös se voi jopa tuoda lisämotivaatiota, kun projektista kertoilee täälläkin :)

    VastaaPoista
  5. Kiva että kiinnostaa tuo mun laihari projekti. Aloitan kunnolla uudenvuoden ensimmäisenä päivänä (toivottavasti suklaat on kadonnut siihen mennessä!), nyt alkuun liikun vain enemmän ja seurailen kuinka tuo mun selkä reagoi. Mutta joo tosi on että tää antaa mulle varmasti motiavaatioon lisä potkua kun teille raportoin tuloksista :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)