sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Höpötystä tuppaa suusta tulemaan

Kauhia mikä puheripuli mulla on päällä ja täällä ei oo kuin minä aikuisena... Voitte uskoa että lapsukaisten kanssa ei hirveenä järkeviä esim. kynsistä jutella.

Sain osallistuttua MiMax:in kisaan :) Jee, ja ihan ite päätin millä kynsillä osallistun. Sai sitäkin sitten melkein tunnin miettiä.

Oon ollu tulevien postauksienkin suhteen aika reipas... muutama on tehty valmiiksi, näitä arvonnan yhteydessä toivottuja.

Huomenna en laita haastekynsiä taaskaan, oon tehny parit ystävänpäiväkynnet, huomenna niistä siis ensimmäiset.

Tänään on muutenkin ollu jänskä päivä. Me ollaan etsitty nyt hetki meidän perheeseen uutta jäsentä... kissaa... oon tästä aikaisemminkin muistaakseni puhunut. Oon saanut pari tarjousta kissoista, mutta joko ne eivät ole leikattuja tai sitten eivät ole olleet missään tekemisissä lasten kanssa :( Nyt vain alkaa näyttää siltä että emme varmaan sitten saa aikuista leikattua lapsiin tottunutta yksilöä... no sitten pitää alkaa miettimään pentua. Olisin vain niin mieluusti pelastanut jokun söpöläisen lopetukselta. Mutta tosiaan kissan pitää olla näitä mitä toivon. Pentuhan tottuu kasvaessaa lapsiini ja leikkautan sen sitten kun aika tulee oikeaksi.
Mitäs mieltä te muuten olette, kumpaa sukupuolta kissan pitäisi olla ja perustelkaahan mielipidettänne vähän :) 

Uih, ku hää on sulonen!!!

Nyt mä meen ottamaan jädeä ja toivon että telkusta tulis jotain hauskaa, sais edes vähän nauraa ettei ihan hiljaa tarttis olla :D

14 kommenttia:

  1. Mulla ei oo oikeestaan koskaan ollu väliä, kumpaa sukupuolta kissa on :D Tietysti leikatulla uroksella on aina se korkeempi riski virtsakiville, mikä taas ei oo kiva juttu :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta ja se onkin sitte kivulias homma kissalle, mutta onneks on paljon sellaisia ruokia joilla voi ennalta ehkäistä tätäkin vaivaa :)

      Poista
  2. Wai kisulia etitte... :).
    Ei kai sukupuolella ole väliä <3 :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuh niin etitään, ei sillä oikeestaan oo merkitystä kumpaa sukupuolta on. Mutta tuo Tiian mainitsema vitsakivi juttu on ihan tosiaan aika ikavää kissalle, mutsin yhdellä kisuista oli, ja jouduttiin sitten sen takia loppujen lopuksi laittamaan ikuiseen uneen :´C
      Ihan kiva vaan tietää muiden mielipiteitä :)
      Eikös sulla ole molemmat kisut herroja?

      Poista
    2. Kissan virtsakivi ongelmien kanssa ei oo tosiaan leikkiminen.. :(.
      Mun oma kisu on leikattu poika ja J:n kisu on leikattu tyttö :)
      Ainakaan vielä ei oo noita ongelmia ollut, onneksi :/.
      Ainakin raksuja saa ihan perusruoka kaupastakin leikatulle kissalle, meillä on tällä hetkellä whiskas:n raksuja, jotka on leikatuille kisuille suunnattu.. tietty ihan lekurilta ja eläinkaupoistakin saa näitä ruokia...noille ei vaan kelvannut yhen merkin purkkimuona, jota tuhatjalasta tässä taannoin ostin kokeiluun... haistoivat vaan ja siihen jäi ;)!
      Kala ja raaka liha silloin tällön käsittääkseni auttaa estämään virtsakivien muodostumista... jostain muistan lukeneeni.. eli hyvinkin pitkälle voi vaikuttaa myös ruokavaliolla <3 <3.

      Poista
  3. Nyt mennään sitten ohi aiheen... Ne mun maalit on akvarellimaalit, onko se hyvä vai huono juttu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on sillä merkitystä ainakin jos meinaat jotain isompaa kuin pisteitä maalailla. Eli nehän periaattessa samat kuin vesivärit. Ja vesivärithän kuivuu sellaiseksi jauhemaiseksi pinnasta, eli väreistä puuttuu se sidosaine joka akryyliväreissä on joka taas aiheuttaa tuon halkeilun. Samoin kuin vesivärit kastuessaan leviävät kuivumisen jälkeen kun taas akryylivärit ovat veden kestäviä kuivumisen jälkeen ja paksummmassa on ns. vähän kumimainen pinta. Osasinkohan selittää nyt silleen järkevästi...? No joka tapauksessa en itse akvarellivärejä maalaisis kynsille ollenkaan...

      Poista
  4. Ootko kattonu Apulan sivuilta? Sieltä mä löysin meidän kissaperheeseen kolmannen jäsenen <3 Ja siel on aika surullisen paljon leikkausuhan alla olevia leikattujakin kissoja.. :( Mut jos pennun saatte, niin sit mä suosittelen poikaa, koska itselläni jäin niin kauheet traumat, ku tyttökissamme leikattiin tossa muutama kuukaus takaperin, mut riippuu tietty ihmisestä, mä oon aika herkkä :D Pojan leikkaus on kuitenki niin paljon helpompi. Mut onnee uuden perheenjäsenen etsintään/odotukseen! :) Kissat on ihania! <3

    Terkuin, Emppu

    VastaaPoista
  5. Meidän perhäästä löytyy kaksi kisulaista yksi kumpaakin sukupuolta ja molemmat leikattuja. Kumpikin omanlaisia persooniaan, mutta nämä ei niinkään mielestäni ole sukupuolista kiinni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla itsellänikään ei ole väliä kumpaa sukupuolta tuleva kisu on, pääasia että on tottunut lapsiin, terve ja sosiaalinen rapsuttelua kaipaava :)

      Poista
  6. Ihte ainaki tykkään että kollit on ollu jotenki lepposempia luonteeltaan ku nartut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äitinkin kertoi että heidän poikakissat olisivat olleet vähän lällykämpiä kuin typyt :)

      Poista
  7. :D Toi mun kommentissa oleva sana "leikkausuhan" ois siis pitäny olla LOPETUSuhan. Mut siis viel tohon kissan sukupuolihommeliin,ni ei se kyl sillee oo sukupuolest kii.. molemmat on ihanii :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä ajattelinkin että oli tullut virhe siihen ;) Kiitos muuten vinkistä, otin tänään yhteyttä yhteen kissan omistajaan juuri tuon apulan ilmoituksen perusteella, jospa siinä olisi meidän tuleva kissa perheen jäsen :)

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)