torstai 29. maaliskuuta 2012

Karttamaiset kynnet ja mun bäheestä päivästä

Mä mietin mistä aloittaisin, mutta tulin siihen tulokseen että on helpompaa mennä siinä järjestyksessä kun asiat ovat tapahtuneet...

Heräsin aamulla pirteänä, koska olin saanut nukuttua pitkästä aikaa yön niin etten herännyt kertaakaan. Miehen laittoi kahvin tippasemaan ja mä lähdin hakemaan Länskäriä postilaatikosta. Sieläpä olikin sitten lehden lisäksi mulle osoitettu kirjekuori jossa ei ollut siis postimerkkiä...


Mystinen kirjekuori jossa vielä teksti: Käsiteltävä varoen...
Kuori sisälsi kirjeen lisäksi jotain aivan älyttömän ihanaa!!! Ylläri pylläri mun ystäväni Maarit Lakkahamsteri blogista oli päättänyt yllättää mut! Olin maininnut hänelle olevani suorastaa kade hänelle kun hän oli keksinyt itse tehdä holopäälyslakan joka siis ihan oikeesti on hololakkojen fanin UNELMA!!! Vaatimattoman näköinen pieni purkki jossa hienojakoista harmaata jauhetta... Niin niin tajuttoman hienoa sitten kynsillä. Tätähän piti päästä sitten tietenkin heti tekemään ja kokeilemaan.



Hyvien ohjeiden ohjeistamana aloin tekemään holopäälyslakkaani. Käytin tähän mun O.P.I.n Rapid Dry Top Coat:in jonka olen saanut joskus Emotionista kaupanpäälle. Pikkupullo 3,75ml ja erittäin sopiva tähän kokeiluun :)

No nyt pompataan toiseen juttuun tässä vaiheessa koska mulla ei ollut vielä aikaa kokeilla tätä lakatulle kiekolla ja näytän ton paljaan kiekon lakkauksen tossa samalla kun muut.

Kahvi oli siis valmista ja mä oon saanut semmoisenen päivän/aamun pelastajan joka on hitaan kahvin juojan pelastus. Mulla saattaa meinaan välillä kaikkien hommien takia unohtua kahvi kuppiin ja sitten juon sen joskus kun muistan kylmänä. Hrrrr... tapa johon olen oppinut nyt vasta lapsien saannin myötä! No niin siis mä olen saanut termari kahvikupin! Tää pitää kahvin melkein tunnin lämpöisenä! Ja ihan oikeesti sain juotua kahvini oikeen jopa kuumana tänään :D



Odotan vain että toi silikoni kannen kaamea haju katoaa ajan myötä, muuten kuppi toimii todella hyvin :) Kannessa lukee oikeen varoitus " CAUTION CONTENTS HOT" :DDD

No niin sitten isäntä lähti vanhemman poikanin kanssa liikkeelle ja lähtiessään nakkasi postin sisälle jossa olikin taas kiva ylläri :)
Siis tiesin kyllä arpaonnen osuneen kohdalleni, mutta että paketti olisi jo täällä! Tälläistä kivaa kuori sisälsi:


Kiitos oikein paljon Hannelelle :) Lakkakin oli just hyvän värinen, oranssi kun on toinen mun lemppareistani :)


Oikean puolimmainen salamalla vasen ilman, Oli muuten ylläri että lakka on mattamainen, eli kuivuessaan ei kiiltävä. Eikä lainkaan huonu juttu!

Niin siis päätin käyttää tilaisuuden hyväkseni kun mulla oli vain toinen muksuista kotona. Hiusten värjääminen onnistuisi nyt hienosti. Eikä siinä mitään väri päähän ja leikkimään jäppisen kanssa. Haittapuoli oli siinä että käry ihan kauhee ja mä olen ilman rillejä sokia kuin pöllä päivällä joten leikit jäi sitten vähän vähiin ku poikani totes että "äiti sä haiset!" No loppu tulos on tässä:


Mä oon jotenki kyllästyny kun en saa semmoista oikeen räikyvän kirkkaan punaista väriä päähäni en sitte millään. No mä löysin yhden ulkomaalaisen kaupan joka myy näitä ns. shokkivärejä, kesto n.3vkoa. Tilaan varmaan sieltä sitten lähempänä kesää värin tai kaks :)

Niin kynsilakkauksia aloin värkkäämään tän jälkeen... Atte pirpana valitsi mulle taas lakat :) Haasteellinen tulikin tästä ja vähän kyllä kieltämättä naurattaa mitä näistä tuli. Mutta poika on niiii-In ylpee kun äidillä on hänen valitsemat lakat sormissaan.
Elkää tikahtuko nauruun! Mut eikö nää ihan oikeesti muistutakkin silleen ylhäältäin katsottuna jokea joka haarautuu???






No niin ja sitte tänne loppuun nyt ne kiekkokuvat tuosta mun upeetakin upeammasta uudesta holopäälyslakastani. Nauttikaa sähkeestä sitä näissä on. KIITOS VIELÄ KERRAN MAARIT <3

pelkälle kiekolla lakattuna

uusi oranssi lakkani alla

Ja sitten viimoisena tää kaikkein paras!!!! Kattokaa ny kuin kaunis!!! Vieressä
vertailun vuoksi ihan pelkkä musta jollaisella lakkasin ton holopäälyslakan.
Ja ihan viimeisenä loput herkut jotka sain vihdoin valmiiksi, kun vaan jossain vaiheessa nuo ehtis tuonne myytävän sivulle laittaamaan... No ei onnistu ainakaan enään tälle päivälle... pitää mennä tekemään ruokaa :)


Toivottavasti muillakin on ollut yhtä mukava päivä kuin ittelläni :)

30 kommenttia:

  1. tosi kaunis tuo hololakka, itse en taida omistaa yhtäkään holoa.. :/ ja oolalaa, tuosta mustasta lakasta tuli holon kanssa kyllä kaikkein kaunein ja näyttävin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo musta on ehdottomasti paras ja kaunein! Jostain tummasta viininpunaisestakin saattais tulla kaunis... :)

      Poista
  2. Mistä tommosta "holojauhetta" saa? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä se kun mä en tiedä. Maarit oli sen jostain tilannut... Kantsii varmaan Maaritilta itseltään kysyä :) Linkki löytyy postauksesta Maaritin blogille.

      Poista
  3. Täytyy sanoa, että on pojalla hyvä maku lakkojen suhteen ;)!

    OLE MIRJA HYVÄ VAAN, KIITOS ITSELLESI KAIKISTA NEUVOISTA <3!

    Pigmentti jauheen olen siis tilannut ebayn kautta... kallista tavaraahan se on, siihen kannattaa varautua :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös vain olekkin hyvä maku, haastava tosin ja välillä kun molemmat pääsevät valitsemaan yhden lakan josta sitten yhdistän, niin silloin vasta mielenkiintoista lakkaamisesta tuleekin...

      Miten muuten ootkos saanu jo hommattua/tilattua sen uv-uunin? Jos on akuutti pula nii tuu hakemaan mun lainaan.

      Ton mä muuten arvasinkin että on hintavaa, mulle ei vaan oo tullu vastaan tota pigmenti jauhetta. Mutta toisaalta en kyllä oo osannut sitä etsiäkkään :)

      Poista
    2. Kiitos Maarit. Piinaan sua vielä sen verran, että millä nimellä tota kannattaisi etsiä?

      Poista
  4. ootko käyttäny cupcake koruissa vaahtona silikoonia vai millä saat tuollasta ?

    VastaaPoista
  5. Uumama mikä hololakka! Aivan ihana ! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D just tommonen reaktio mullakin oli ku tän näin Maaritin blogilla :D

      Poista
  6. Wautsi ! Tosi hieno toi hololakka, kelpais mullekki (:
    eiköst hololakat oo parhaimmillaan auringossa ? Ajattelin vaan, milloin kannattasi ottaa oma talvella ostama hololakka käyttöön/kokeiluun =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ehdottomasti joo, on parhaimmillaan auringossa. Kevät aurinkokin tekee hienosti tehtävänsä. Nyt vaan täällä on ennusteltu takatalvea viikonlopuksi :( Mutta kesä on hololakkojen kulta aikaa!

      Poista
  7. Upea toi hololakka, täytyykin ruveta metsästämään, jos nyt ei ihan hirveän kallista ole... Ja noi kynnet on kyllä hauskat:) ja noi cupcaket on ihania, olet taitava!

    http://somethinglikenails.blogspot.com/

    VastaaPoista
  8. Attelin ekaa kertaa kokeillla fimo massaa nyt kun oon kipeenä kotona. ni attelin et sä varmaa tietäisit että myydäänkö tiimareissa fimo soft massaa (luin et ois hyvää)? aattelin äitin lähettää hakemaan ni ois kiva tietää valmiiks jo kauppa missä sitä ois.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ite ainakaan huomannut Fimo massaa tiimarissa, cernit massaa siellä oli ainakin. Kirjakaupoissa kuten Infossa on ainakin Fimoa myytävänä.

      Poista
    2. taidan sen käskee menee sitten kirjakauppaan.

      voisit tehä joskus vertailevan postuksen fimo ja cernit massasta? oon kullu et cernit ois kovempaa ja vaikeempaa ja et se ois kalliimpaa.

      Poista
    3. Eiköhän tuo pyyntö onnistu, pistän sen kans tuonne lukijoiden toiveisiin listan jatkoksi ja toteutan kunhan ehdin :)

      Poista
  9. Ihan sairaan ihanaa toi hololakka! <3 Voi kun itekin osais tehdä... olis edes tuota glitteriä. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on ihan todella hienojakoista jauhetta, mitä lisätään lakan sekaan. EBaysta kuulemma voi ostaa... elä kysy millä nimellä hakea, kun en tiedä...

      Poista
  10. Olin heti innoissani tutkimassa mistä tuota saa :DD
    On se kiva kun joku muukin innostuu tälläisitä asioista :). Mua pitää outona oikeastaan kaikki kun saan kiksuja kaikista "oudoista" jutuista.
    Toi musta hololakalla oli niin taivaallinen et makso mitä makso niin mä haluan kans.

    VastaaPoista
  11. Niin ja vielä noista hiusväreistä... tilasin joskus itselleni täältä
    http://www.leatherheaven.com/tuotteet/naisille/hiustuotteet/210/ punaista.
    Oli tosi hyvää ja tosi punainen :D hinta on tietysti vähän kallis :/ nyt olen ostellut Prismasta shokkivärejä ne ei vaan oikein tunnu pysyvän :( ja ovat vielä kalliimpia ovat jotain kampaamotuotteita olevinaan mut niillä saa kivoja väriyhdisteitä kun sekoittaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ui-jui!!!! Fire siinäpä vasta kirkas punainen joka näillä näkymin tilataan lähempänä kesää. Mieskin antoi hyväksyntänsä! Mulla on vielä niin lyhyet hiukset että taitaa purkki riittää kahteen värjäys kertaan :) Kiitos vinkistä :D

      Poista
    2. Ole hyvä vaan :)mukavaa että löytyi hyvä väri

      Poista
  12. Oi että. Mä oon niin monta kertaa kuolannut tota kyseistä jauhetta mutta kun se tosiaan on aikas tyyristä niin ei ole raaskinut tilata. :)
    Ja kyllä näyttää vähän haarautuvalta joelta munkin mielestä sun kyntesi. Hienot on. :)

    VastaaPoista
  13. Mulla olis suoraväriä pari purkkia tarjolla. Voisin toisen vaikka sulle lähettää. Suoravärit on punasen tukan yks parhaimmista keinoista pitää tukan punanen väri päässä. Älä missään nimessä vedä kestovärejä hiukseen tai punanen ei pysy millään. Toinen on kaikki hoitavat punaset hoitonaamiot. Kampaamot myy usein tämmösiä punasia hoitskareita tai aineita mitä voi laittaa vaikka oman hoitoaineen sekaan.
    ps. Suoravärit ei sisällä ammoniakkia olleskaa eikä mitään muuta semmosta joten sitä vois tavallan pitää päässä vaikka kuinka pitkään. :D Netistä löytää ja mic macin liikkeistä oon ite löytäny.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka, ensin selitän miksi olen poistanut ton alemman. sama kommentti oli kahteen kertaan ei sen kummempaa :D
      Käsitinkö nyt oikein että suoravärit ovat mm. sellainen shampoo joka värjää myös hiusta, tai hiuksiin jätettävä hoitoaine jossa on punaista pigmenttiä?
      Mulla meinaan on shamppoo ja hoitoaine joissa on tota punaista pigmenttiä ja niillä kyllä saa värin pysymään jonkin aikaa päässä hyvänä. Ainoana haittana on se että siinä sotkeentuu aina kädet jos ei käytä hanskoja.
      Mitäs jos laittaisit mulle sähköpostia vaikka tosta suoraväristä... mitä siitä haluaisit ja niin edelleen, voisin olla kiinnostunut siitä :) Mun sähkärin löytät tosta sivupalkista...

      Poista
  14. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  15. Ihania noi hololakat! Ja hienot kynnetkin siellä, makeet värit :)
    Hyvä, että saapui paketti perille ja lakka miellytti :)

    VastaaPoista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)