keskiviikko 28. maaliskuuta 2012

Mistä kaikki alkoi?

Tjaah, siinäpä vasta kysymys.
Olen omasta mielestäni tämmöinen harakan, hamstraajan ja boheemin taiteilijan tempperamenttinen sekoitus. Olen ollut pienen ikäni melkoinen tuittupää ja ehkäpä jollain tavalla omatieni kulkija. Mielikuvistusta omaan paljon... eräänkin väsäilyn oon tehnyt.
Mutta siis, muistan kyllä että oon penskana jo lakkaillut kynsiä ja tusseilla niihin taiteillu jos jonkin näköisiä merkkejä ;D Piirtäminen ja maalaus on ollut mulla verissä aina, välillä olen panostanut siihen enemmä ja välillä vähemmän kun ei oo ollut aikaa.

Mutta geelikynsien tekeminen oli mun äidin ehdotus joka oli nähnyt omalla sisarellaan kynsipidennykset (ne kyllä tais olla akryyliversiot) ja heille oli tullut sitten juttua siitä että näitä kursseja pidätään ympäri suomea.
Otin kursseista selvää ja vaikka niitä mainostetaan ilmaisina niin eivätpä materiaalien puolesta ole. Googlettelin paljon ja löysin ohjeita kynsien tekoon. Äitini suosiollisella avustuksella ostin huuto.net:istä suurehkon paketin joka sisälsi geelikynsi tarvikkeet, paljon koristeita jne. Oli melkoisen kallis paketti, mutta en oo päivääkään katunut tätä hankintaa.

Mun ihka ekat itse tekemät geelikynteni :)

Itse siis opiskelin kynsien tekemisen ja blogeista ohjeita rohkeasti udellen opin tekemään. Suurin ongelma minulla oli alkuun kynsien pysyminen.

Kolmansilla geeleillä ovat omani pysyneet moitteettomasti paikoillaan. Minullahan on itselläni oman kynnengeelaus ja sainkin sillä tavalla kasvatettua jälleen kynsiin hienosti pituutta.

Olen tehnyt myös ystävillenikin ja ystävän ystäville geelauksia ja koristeluita. Tänä päivänä vähemmän koska osalle tuntui jostain syystä olevan vaikea ymmärtää etten tee niitä työkseni ja että minulla on myös lapset hoidettavana ja oma elämä. Joten tällä linjalla mennään.

Täytyy kyllä myöntää että haluaisin käydä ihan oikeen kynsikoulutuksen läpi ja saada siitä myös todistuksen. Rahaa ei vain ole ja aikaakin on aika vaikeeta saada...

Kynsien koristelu oli alkuun haasteellista ja mietinkin miten voisin tuota mun taustaani hyödyntää kynsissäni. Jostain blogista äkkäsin sitten nuo akryylimaalit/värit ja tajusin että tää on se mun juttu! Eli aloin vaan maalailemaan jälleen  tosin pienenpänä kuin ennen. Olen ilokseni saanut jo useamman kerran kuulla että, tyylini tunnistaa jo. Pyrin kyllä muutenkin toteuttamaan kynsiä monipuolisesti ja käyttämään mahdollisimman monia tapoja koristelussa...

Täytyy kyllä myöntää että parantamisen varaa on vielä suunnattoman paljon, tuskin koskaan lakkaa oppimasta uutta.

Bloginihan on nuori... vähän reilut 10kk vasta. Aloitin blogin pitämisen kesäkuun 4. 2011. Blogin ikään nähden olen saanut todella paljon lukijoita. Varmaankin noiden mun arvontojenkin takia ;D
Mutta toisaalta olen itseni kanssa tehnyt sellaisen päätöksen että blogini on minulle ns. henkireikä ja omaa aikaa. Todella rakas siis! Mutta tämä ei olisi mitään ilman teitä ja teidän kommentteja. Siksipä haluan myös teitä palkita aika ajoin. Ihan ymmärrettävää, eikö?

Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluvat mm. toiveet oppisopimuksella ammatin opiskelusta (vaikkakin erittäin todennäköistä on se, että löydän kaupan kassalta itseni...), joskus sitten hamassa tulevaisuudessa on liikkeen/yrityksen perustaminen :)

En nyt enempää runoile tähän, yritän ihan tarkoituksella tän pitää vähän lyhkäisempänä kun eihän noita kilometrin mittaisia kukaan jaksa lukia ;)

18 kommenttia:

  1. Kiinnostava postaus, oli kiva lukea mistä kaikki sai alkunsa :) Ja tsemppiä siihen oppisopimusjuttuun, kuulostaa kivalta! :) Ja olet kyllä taitava kynsitaiteilija, pakko sanoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, oppisopimuspaikan jutut ovat vielä aivan alkutekijöissään ja siinä on ihan hirveesti selvittämistä, mutta toivotaan että tämä unelmani toteutuisi.

      Poista
  2. Daniela vei kyllä nyt sanat suustani !
    Miustakin on aina kiinnostavaa lukea postauksia, jossa kirjoittaja kertoo mistä kaikki oikein sai alkunsa.

    Ja oon samaa mieltä niiden kanssa, jotka ovat sanoneet että kyntesi ja tyylisi tunnistaa heti. Se on aivan totta ;>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) Olihan tää vähän tälläinen lyhyen tynkä juttu/postaus mutta toisaalta tuskin ihan oikeesti ketään kiinnostaa mun lapsuuden väkerrykset ;D
      Musta on kyllä kieltämättä aika hienoo kun mun tyyli tunnistetaan. Se sitten onko se hyvä vai paha asia muiden mielestä, niin en tiedä...

      Poista
  3. Hei tosi mielenkiintoinen postaus tämä ! Ihan mahtavaa saada tietää noita lähtökohtia tuollalailla. (:
    Ja tsemppiä noihin tulevaisuuden suunnitelmiin! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)Kiva jos kiinnostaa, musta mun alkuni on aika tavallinen, tosin sitten myöhemmin kuvaamataidon myötä vähän muuttui :) Tässä lähi tulevaisuudessa oon tekemässä myös 100 faktaa minusta postauksen... kukahan senkin jaksaa lukia??? ;D

      Poista
  4. No miten sitten sait ne pysymään? Mulla on sitä ongelmaa aikas usein....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hommasin ensin itselleni nuo Cesarsin Perp 1 ja 2. Erittäin huolellisella pohja työllä, ja nyt sitten vielä näiden mun parempien aineiden myötä mulla on pysynyt kynnet oikeestaan älytömän hyvinä. Ei ilmaantumista tai muitakaan murtumia, paisi yhdessä sormessa josta murtui ensin oma kynsi sitten geeli... Tippejä en oo käyttänyt mies muistiin ja sekin on varmaan yks syy siihen että kynnet ovat pysyneet parempina.
      Toihan on tosiaan semmoinen juttu sopivien geelien löytäminen ettei kai siihen oo muuta kuin kokeilu jolla ne löytyy. Itsestäni tuli kyllä vannoutunut Rose Nailin käyttäjä sen myötä kun ne ostin yhdeltä toiselta bloggaajalta halvalla :)

      Poista
    2. No ostin juuri B-2 Nail Prep ja sit mulla on primer MiMaxilta. Kauanko yleensä menee että tuo primer kuivuu ,kun tuntuu että se ei ole koskaan kuiva vai laitanko sitä liikaa???

      Niin mullahan on se Rose nails Multifunctional 1-vahegeeli 8)....
      äkkiä kokeilemaan jos vaikka kynnet/sormet kestäis sen... Tulehtuneisiin kun ei oikeasti kait suositella laittamaan mitään näitä aineita :/

      Pääsis sitten viimeinkin ottamaan osaa kilpailuunkin ettei myöhästy :)

      Poista
    3. Juu liikaahan sitä ei passaa laittaa, ihan sen verran vain että sitä on. Ite annan kuivua 1-2min, mulla on yleensä oikeen kello vieressä tän takia... koska jos se/ne jää märäksi niin ihan takuulla ilmaantuu.

      Kerroppa sitten mitä tykkäsit tosta yks vaihe geelistä :) Mähän oon harkinnu sen ostamista jo jonkin tovin... Niin ei todellakaan sais laittaa tulehtuneisiin, altistut kaikille niille "myrkyille" joita tossa kovettumattomassa geelissä on, ja tän takia voipi tulla sitten herkemmin niitä allergioita.

      Aikaahan vielä on ens sunnuntain viimoiselle minuutille asti, parantele vain sormet ensin ettei pahene entisestään.

      Poista
    4. Malttaminen ei ole mun vahvin laji :D
      Valitsin sen terveimmän sormen ja ihan loistavaa geeliä on. Ostan kyllä toisenkin kerran ja suosittelen.
      Oli niin helppo ja nopea tehdä eikä sellainen "sotkuräävintä" kun noilla muilla geeleillä on ollut.
      Sain niin siistin kynnen kun vaan näillä taidoilla osasin :D
      En ollut ihan varma taaskaan siittä primerista.
      No kuivui se n.10min et luulis olevan kuiva vaikka olisikin ollut vähän liikaa..

      Poista
    5. No hyvä että uusi geeli oli hyvää :) Joo luulisin että se on tuossa ajassa ehtinyt kuivamaan. Itse saan aika sopivan määrä sillä kun kastan siveltimen pullossa niin vedän se pullon reunaan molemmin puolin kertaalleen ja sitten kynnelle. Tokihan meillä jokaisella on omat tavat ja tämänkin oon ajan kanssa oppinut :)

      Poista
  5. Olipa mielenkiintoinen postaus :) Mukavan tiivisti sait kirjoitettua, itselläni on aina vähän taipumusta jaaritteluun :D
    Ajattelinkin, että sinulla on varmaan maalaustaustaa, kun olet noin taitava :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ai ettei mulla ois tuohon jaaritteluun myös taipumusta vai??? Mähän oon aika mestari siinä, postauksetkin on yleensä sellaisin romaanin mittaisia :) Ei vaan ihan tarkotuksella otin itseäni niskasta kiinni ja pidin tän suppeana. Ihan kaikkea kun ei tarvii täälläkään kertoa :)

      Poista
  6. Kiva postaus, oli mielenkiintoinen :)
    Mulla on samaa ongelmaa etten meinaa saada pysymään geelikynsiä paikoillaan, ne tipit kyllä pysyy mutta se geeliosuus.. mitähän teen väärin? Ilmaa menee, se on se yleisin syy miksi ei meinaa pysyä.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäsit :) Jos teet kaiken huolellisesti ja et geelaa geeliä kynsinauhoille, voi olla myös vain huonosti sulle sopiva sopiva geelikin... Vaikee sanoo ilman että tiiän paremmin ja tokikaan mikään paras neuvomaan näissä ole, enhän mä mitään koulutusta tähän ole saanut...

      Poista
  7. voisitko tehä jonku videon fimo massaan littyen?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi korujen tekeminen on sen verran pitkä homma etten ihan heti siitä ainakaan saa videoo tehtyä, kuvina olis aika paljon helpompaa... kun nääs teen noita koruja kun on aikaa ja sitä on tällä hetkellä vain pätkittäin. Mutta joo pistän sen tuonne lukijoiden toiveisiin ja yritän kyllä toteuttaa jahka kerkiän joko kuvien tai videon muodossa :)

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)