lauantai 26. toukokuuta 2012

Niin tänään käsityö juttuja

Katotaan jos ehdin niin ehkä... siis ehkä kynnetkin. Mutta tämä on siis aika epätodennäköistä että ehdin.

Mullahan oli tuossa jokunen aika takaperin tuo Marimekon teema viikko blogissani. Ideahan sai alkunsa vanhemman poikani ihastuksesta Laivakoira kuosiin joka oli Lohjan Prismassa sijaitsevan Marimekko liikkeen ikkunassa. Samaisessa postauksessa unelmoin kyseisestä kankaasta poikien huoneessa... No nyt mulla on Laivakoira verhot lasteen huoneen ikkunassa!!!
Sain lahjaksi kankaan Marimekolta!!! Siis aivan tajuttoman älyttömän hienoa, meikä on ihan haltioitunut ja arvatkaas onko mun pojat??? Kangas on kuulemma kakkosluokkaa mutta mä en ainakaan hoksannut siinä mitään vikaa. Toisaalta tämä kertoo vain kuinka tarkka seula ja laatu kriteerit heillä ovat. Joten Kiitos Marimekolle! Ja Kiitos myös suunnitelijoille: Jenni Tuominen ja Erja Hirvi. Se, että kommentoitte kynsiäni ja otitte yhteyttä merkitsi minulle todella paljon!
Ihan täys pitkiin kangas ei riittänyt, mutta sain pituutta kuitenkin kolmeen verhoon tarpeeksi. Verhot ovat tehty ja paikollaan :) Voisinpa jopa sanoa että lahjana tämä on täydellinen, sillä ikänään mulla ei olisi ollut varaa kodinhoitotuella tälläisiin ihanuuksiin. Eli paistaa se aurinkokin välillä risukasaankin :D
Tässä niistä muutama kuva:





Ja nyt sitten toiseen käsityö projektiini. Mun kännykän entinen pussukka on ollut kovassa käytössä ja kärsineen näköinen jo, ja siinä on ollut yksi puute. Sitä ei ole saanut oikein pidettyä mukana muuten kuin kantamalla kädessä. Pussukan kanssa yhdistelmä on sen verta iso etten sitä edes taskuun viitsi laittaa. Joten uusi on nyt hempeämmän näköinen ja sellainen että sen saa mukaan kuin käsilaukun... mähän en siis suurimmaksi osaksi tarvitse ulkona ollessani kuin kännyn ja avaimet mukaan. Ja mulla on muutenkin tosi harvoin housuissa taskuja, nythän ei sitten ole edes takkiakaan. No nyt tähän saan molemmat. Kotelo on myös nyt sellainen että ei tarvitse ihan kaikkia pikku vesisateitakaan pelätä... sisällä on vahakangasta joka pitää jonkin verran vettä.






Kuvissa ei hirveen tarkkaan näy mutta tuo ruusu on siis pussukan "nappi" ja kiinnitys tapahtuu tuollaisella kuminauha lenkillä johon on pujotettu helmiä. Samoin kuin tuon olkahihnan väri  näyttää kuvissa ihan joltain muulta kuin se oikeasti on. Se meinaan on tumman viininpunanen. Olisin ommellut saimatkin tuollaisella viinin punaisella ompelulangalla mutta se oli mystisesti jonnekkin kadonnut. Käykö teille muuten koskaan niin että jotain vaan katoaa ja kukaan ei tunnusta/muista laittaneensa sitä jonnekkin? Tosin tässä jutussa on varmasti asian laita niin että minä olen sen ite jättänyt jonnekkin käsistäni ja en vain muista minne :D Mutta siis meillä näitä mystisiä katoamisia tapahtuu tasaisin väliajoin ja se on kyllä välillä melkoisen tuskastuttavaa!

Jaahas se olisi sitten maanantaina facebookin arvonnan arvonta päiväkin, eli on vielä tämä ja huominen aikaa osallistua :)




12 kommenttia:

  1. Aivan ihana lahja :)
    Olen iloinen teidän puolesta ja tosiaan se aurinko paistaa risukasaan. Alkais nyt paistaan tännekin niin pääsisin taas kynsiä laittamaan.

    http://lakkaaddikti.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Kiitos :) Mä tässä odottelen että isäntä heräilis yövuoronsa jälkeen ja päästäis sitten liikenteeseen ja sitten se loppupäivä meneekin ulkona ollessa ja siivousta tehdessä :)

    VastaaPoista
  3. kiva että sait kangasta ja kauniit verhot nyt pojilla
    myös tekemäsi pussukka on kaunis

    tein ite kivoja löytöjä tänään kirpparilta niistä kuvia myöhemmin blogissani

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kangas on mustakin tosi kiva ja ehdasti poikamainen :)
      Kivoja ostoksia olit tehnyt! Osasta oon oikein kade;D

      Poista
  4. Mahtavaa että joku osaa ja viitsii itse tehdä kännykkäkotelot ja muut (esim. verhot)! välillä on tosi turhauttavaa etsiä netistä kivaa suojaa omalle laitteelle :(

    Tuli tuossa mieleen, että onko pussukassa "kantta" tai suojaläppää? Sanoit, että sisällä on vahakangasta pitämässä sateen loitolla, mutta pääseehän se sade tuosta ylhäältä sisään, jos pussukka on avoinainen yläpäästä. Eipä sillä että Suomessa kovin usein niin roimasti sataisi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä yritän ehtiä tekemään mahdollisimman paljon itse, siinä säästää joskus ihan kunnolla rahaakin kun tekee kierrätys matskuista ja mun kännykkään ei oikein saa kunnollista koteloa joten on "helpoin" tehä ite.

      Toi pussukka on sen verran syvä ettei känny pääse siitä syystä ihan heti kastumaan vaikka kuuro yllättäisikin, kiinnihän se pysyy vain tuolla nappiruusun ja helmikumilenksun kanssa :)
      Hah... täällä Lohjalla kyllä sataa melko paljon. Mistähän mä oon oikein kuullu että Lohja olis etelä-suomen sateisin kaupunki... en nyt hetiseltään muista. Mutta jos nyt ei maalailtais piruja seinille ja toivotaan hyvää kesä säätä kuitenkin :)

      Poista
  5. hei laittappa mulle sähköpostiin sun osoite laitan pientä ylläriä kun sun blogin kautta tulee eniten kävijöitä blogiini ja osa liittyny lukeenki nii haluun muistaa sua pienellä yllärillä
    mun sähköposti eekku80@netti.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooo... kivaa :)
      Mäpä käyn samantien laittamassa sulle sähköpostia :)

      Poista
  6. mukavaa että sait lahjaksi haluamaasi kangasta !! oon iloinen sun puolestas:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, no vasta painoksi tänään onkin sitten "potkittu päähän" ja kunnolla... mutta ei siitä sen enempää.

      Poista
  7. Olitkin ansainnut jotain kivaa, kun näit niin paljon vaivaa sen Marimekko-teeman kanssa ja teit upeita kynsiä. Jei :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, olihan niistä kynsistä tosiaan muutamat ihan onnistuneet. Ja musta on kiva kun mun poikiakin kiinnostaa noin paljon tää mun lakkailu harrastus, että ehdottelevat jo aiheita :)

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)