keskiviikko 6. kesäkuuta 2012

Tutoriaali punaisiin kynsitarroilla koristeltuihin kynsiin

Tai mikäs estää lakkaamasta millä värillä haluaa, minulla lakka nyt sattui olemaan punainen :)

Eli siis tarkoitus on näyttää kuinka saat tehtyä melkoisen yksin kertaisesti näyttävät kynnet. Tutoriaalin lopussa on vielä ns. vapaa ehtoinen osuus johon tarvitaan strasseja :)
Tarvitset alkuun nämä:


Elikkäs ensin lakkaat kyntesi pohjalakalla joka minulla on tuossa oikealla, samainen lakka minulla käy myös päällyslakkana. Annat pohjalakan kuivua ja lakkaat sitten haluamallasi värillä. Minulla on käytössä nyt Pretty.fi:ltä saamani NYX lakka nimeltään Tango. Jellymäinen lakka joka peittää kahdella kerroksella :)


Anna kynsien kuivua kokonaan ja kunnolla!

Seuraavaksi on vuorossa kynsinauhojen siistiminen. Se on helpointa tehdä nyt.
Itse käytän tasapäistä sivellintä jonka karvoja olen hieman lyhentänyt jotta sivellin olisi jämäkämpi ja tarkempi käyttää. Kynsilakan poistoaineena minulla on asetonitonta, koska minullahan on geelikynnet. Lopputuloksen pitäisi näyttää suurin piirtein tältä:


No niin, nyt kun kynnet on siistitty ja kuivat voidaan alkaa laittamaan tarroja. Jokainenhan päättää minkä verran ja laittaako jokaiseen kynteen, se on ihan puhtaasti maku asia!
Mutta itselleni toteutin nämä näin:


Eli valitsin tähän koristeluun Pretty.fi:ltä saamani musta-valkoiset kynsitarrat, jotka ovat erittäin siron ja elegantin näköisiä. Käytössäni ovat myös teräväkärkiset pinsetit, itse olen nämä todennut parhaiksi kynsitarrojen laitossa, mutta näiden käytössä pitää olla suhteellisen varovainen jotta ei puhko reikiä tarroihin. Mielipide asia taas minkälaisia tykkää käyttää.


Itse tarra-arkkihan on läpinäkyvä ja muovia.


Varovasti ja pikkuhiljaa irroittamalla saat tarra irti arkista ehjänä. Vältä mahdollisimman paljon koskettamasta tarraa sormin. Sillä kaikki lika ja rasva liimapinnalla heikentää pysymistä kynnellä.


Asettele tarra haluamaasi kohtaan kynnelle ja painele sormella kiinni niin ettei kynnen ja tarran väliin jää ilmakuplia. Helpoiten tämän saat tehtyä että painat tarran ensin keskeltä kiinni ja sieltä ulos päin painellen :)



Pienempiä tarroja voi halutessaan käyttää jatkamaan kuviota, niin kuin minä teen pitkien kynsien kohdalla. Näinhän saa myös persoonallisemat kuviot tehtyä.


Viimeistele kynnet päälyslakalla ja anna kuivua kunnolla. Itse käytän tarrojen kanssa ihan perus päällys/aluslakkaa. Pikakuivattajalla on ikävä tapa kipristää tarrojen reunoja ylöspäin.


Lopputulos näyttää tältä :)

Seuraa tutoriaalin vapaaehtoinen osuus. Minussahan on hieman harakkaa ja kaikki kimaltava on ihanaa! Joten lisään itselleni vielä hieman strasseja kynsille :D


Tarvitset siis tähän pieniä strasseja, omani ovat 1.5mm halkaisijaltaan. Lisäät haluamaasi kohtaan hieman (tipan) päällyslakkaa ja asettelet sen päälle strasseja haluamasi määrän, minä käytän apuna hammastikkua joka on ensin kostutettu pikkaisen päällyslakkaa jotta se tarttuisi strassiin. Näin saat helposti tehtyä mm. kukkia tai korostettua joitain yksityiskohtia tarrasta (kuten minä tein keskisormen kukalle). Anna kuivua kunnolla ja lakkaa strassi kohdat vielä päältä päälyslakalla ja kun kynnet ovat kuivat ne ovat myös valmiit :)



Kuvia vielä strassein koristelluista kynsistä.
Eihän ollut liian vaikeaa? Kysyä saa jos jotain jäi epäselväksi ja palaute on tervetullutta :)

10 kommenttia:

  1. tosi nätit ja kiva tällänen tuto vinkki .lisää näitä saa laittaa =)

    VastaaPoista
  2. Tosi selkeä tuto:) Kyllä se vaan noin on, että tosi helpolla ja vähälläkin vaivalla saa näyttäviä kynsiä.

    Itse tykkään jotenkin enemmän dotting toolilla pistellä tarroja, mulla ei kai ole oikeen sopivia pinsettejä siihen hommaan. Nimimerkillä Mulla on vaan kulmakarvapinsetit :D

    En tiiä päivitteletkö parhaillaan ulkoasua tai jotain, mut tää tausta vaihtelee vähän väliä ainakin mulle :O Aattelin vaan sanoa:) Ehkä blogger taas hauskuuttaa meitä kaikkia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, siihen pyrinkin että se olisi selkeä ja helppo toteuttaa :)

      Mä oon kans joskus laittanu kulmapinseteillä tarroja :D Ihan pikkasen paljon hankalammin kävi silloin... siksipä hommasin muutamat erilaiset ja nyt on sopivat useampaan hommaan :)

      En päivittele ulkoasua. Jos ensin taustalla näkyy semmoinen vaaleen sininen jossa on vähän niin kuin jää kiteitä, niin se on tuo bloggerin mallin tausta jonka päälle tämä kukka tausta on laitettu. Sen alemman mukaan määräytyy kaikki muu, eli kuvien kehyset sun muut. Mutta on tää bloggeri hauskuuttanut mua jo pidemmän aikaa sillä että on ihan törkeen hidas ja välillä ei anna ladata kuvia tänne.

      Poista
  3. Mä yleensä vähän pyöristän tarra-arkkia niin saan tarrat helpommin irti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin teen niin joskus, mutta en läheskään aina :)

      Poista
  4. Oi kun sai helpolla näyttävät ja nuo strassit olivat piste i:n päällä. Itse kanssa harrastan usein suht simppeliä tyyliä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, näillä tarroilla ja strasseilla saa kyllä todella helposti tehtyä kivat kynnet :)

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)