maanantai 2. heinäkuuta 2012

Vertailussa ja testissä Sally Hansenin kaksi päällyslakkaa

Elikkäs olen tässä jo jonkin aikaa etsiskellyt hyvää päälyslakkaa joka olisi mahdollisimman moneen asiaan käyttökelpoinen ja hyvä.
Sain Pretty.fi kaksi Sally Hansenin lakkaa testattavaksi ja arvoitavaksi. Toinen Sally Hansen Maximun Growth ja toinen Sally Hansen Mega Shine.

Tässä kaksikko:


Jospa vaikka aloitettaisiin ensin tuosta Maximum Growth:ista
Eli lakka on tarkoitettu alus ja päällyslakaksi. Molempina olen tätä myös käyttänyt. Aluslakkana toimii hyvin myös geelikynsien päällä, suojasi muutamilta lakoilta joista tiedän että varjäävät geelit, todella hyvin. Alkuun lakan rusehtava väri hieman hätkäytti mutta sitä ei siis todellakaan näy kynnellä tai lakkauksien päällä :)
Niin ja sitten päällyslakan ominaisuuksiin.Se mihin minä itseasiassa tarviten tavallista päällyslakkaa on kynsitarrojen käyttöön. Sillä Seche Vitellä on ikävä piirre kipristää tarrojen reunat kuivuessaan ylös. No sitä tämä lakka ei tehnyt. Toki jos liikaa hätäilee ja laittaa tarrat märälle kynsilakalle ja sitten päällylakan päälle, mikä tahansa lakka saa reunat kipristymään. Tämän siis kokeilin ihan varta vasten :)
Leimauksia lakka ei juurikaan levittänyt ja parhaimman lopputuloksen saikin kun lakkaa oli tarpeeksi siveltimessä ja sai lakattua kynnen mahdollisimman hellästi ja vähillä vedoilla.
Ainoa mitä ei juurikaan voi pitää miinuksena kun on tavallinen päälyslakka kyseessä oli kuivumisaika (niin mä olen jo niin tottunut näihin pikakuivattajiin, että odottaminen ja mitään tekeminen tuntui mukamast pitkältä ajalta) mutta tosiasiassa kuivuminen oli ihan normaali luokkaa :) Voin siis suositella tätä hyvillä mielin tarrojen käytön yhteydessä päällyslakaksi samoin aluslakaksi.

Seuraavaksi Mega Shine:
Eli tämä kuuluu luokkaan ns.pikakuivattava päällyslakka. Luvattu kuivumisaika on 60sek. Mutta voin väittää että kuivui kyllä nopeampaa :) Väri näytti siveltimessä ainakin ihan kirkkaalta. Kokeilin tätä myös tarrojen päälle, eikä tämäkään nostanut tarran reunoja ylös, samoin ei juurikaan levittänyt leimauksia. Sen suhteen ovat samoissa, mutta mikä tässä lakassa on parempaa mielestäni niin ehdottomasti lakan pinnan kiilto ja kuivumisajan nopeus. Pullokin on kiva, miellyttää mun silmää. Vähän turhamainen kun oon, joten kappas kun kirkas hopea on nätti mielestäni :D

Molemmissa on sellaiset perus siveltimet, aika kapeat. Mutta mä oon tähän siveltimen kokoluokkaan tottunut China Glazen lakkojen kanssa joten ne eivät tuntuneet lainkaan oudoilta käteeni.

Jos näistä kahdesta pitäisi valita niin valintani olisi ehdottomasti Sally Hansen Mega Shine. Ja miksi? Siksi että olen tietyissä asioissa ehkä hieman hätähousu ja haluan että kynteni kuivuvat nopeaan. lopputulos molemmissa siis tarrojen ja leimauksien päälyslakkana oli mielestäni hyvä ja myös siksi että en oman kynnen geelauksen takia välttämättä tarvitse aluslakkaa (vaikka eihän sitä olisi pahitetteeksi käyttää ;D).

Hinta ei ole mielestä paha kummassakaan, Mega Shine vähän kalliimpi (alle 7€) ja kooltaan se on 12,7ml ja Maximun Growth halvempi (alle 5€) ja kooltaan 13ml.

Mitä ajatuksia tämä postaus sinussa herätti? Kysy ihmeessä jos joku asia jäi vaivaamaan :)

4 kommenttia:

  1. seche vite vai mega shine? KUmpi sun mielestä parempi hinta laatu suhteessaa?

    VastaaPoista
  2. Seche on aika paljon kalliimpaa ja sitä en ite tykkää kayttää kynsitarrojen kanssa, leimauksien kanssa se kyllä toimii. Seche on myös riitoisaa, Mega Shinestä en vielä sitä osaa sanoa kun en ole koko pullollista käyttänyt mutta kokohan on suht sama. Jotkut ovat sanoneet että Seche paksuuntuis, olen huomannut kans saman mutta en siinä määrin että se olis käyttöä haitannut.
    Mä melkeen sanoisin että jos molemmat olis saman hintaisia niin olisivat aika lailla samalla viivalla eli molempia ostaisin. Mutta nyt oon niin mun vanhoihin tapoihin piintynyt että ostan kai yhä Secheä ja käytän tota Mega Shineä kynsitarrojen päälle kun se on siihen parempaa...
    äääh... ei tainnu olla ihan selkeimmästä päästä mun vastaus... eli molemmat on hyviä ja molempia ostan jatkossa:)

    VastaaPoista
  3. voisinkin tilata tuota mega shieneä, kun vanha päällyslakka loppuu. Kuulosti hyvältä(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä mun mielestä tosi hyvää lakkaa, eikä oo edes mikään hirmu hintainen :)

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)