perjantai 4. tammikuuta 2013

Lakkojen luettelointia ja kiekoille lakkausta

Tämäkin projekti on edennyt noin puoleen väliin... Melkoinen homma. Kiekoille olen saanut tosiaan varmaan noin puolet lakoista lakattua. Aika sekavaltahan tuo kiekkoläjä tuossa pöydällä näyttää... oon lakannut ne merkki kohtaisesti, en väreittäin. Kaikki lakat merkitsen nyt samalla vihkoon/kirjaan ylös niin mun on helpompi etsiä ja tarkastaa tilanne onko mulle jo ehkä hankinta/himtuslistalla olevaan lakkaan dupe.
No noi purkeissa olevat lakat ovat sellasia lakkoja joita mulla on vain muutamia kappaleita tai vaikka se yksi... eli sekalaista seurakuntaa. Näitä ei oo vielä listattu tai lakattu kiekolle.... äkkiseltää voisin todeta että tässä on suurin piirtein saman verran lakkoja mitä olen jo saanut listattua... saapa nähdä paikkuuko taas 500 lakkaa rikki? Tässä välissähän oon luopunut aika monesta lakasta... oli noita dupeja tullut muutamia (on niitä nytkin pari) ja sitten tietenkin sellaisia lakkoja jotka ei kuitenkaan ole jostain syystä päässyt käyttöön :(

Onkos kuinka moni tehnyt tän saman jutun mihkä mä nyt sain alettua (saapa nähä milloin saan loppuun tehtyä...)?
Tässä hommassa on muuten hyvä hyödyntää flunssaa ja tukkoista nenää... ei haista kaikkea lakka "käryä" ja pääkin on yleensä jo valmiiksi kipiä :D

13 kommenttia:

  1. Kaikki on onneksi kiekotettu jo.:D Uudet lakat on kätevä sitten vetää aina kiekolle het ko ne tulee.:P Eivät keräänny..:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Melkoinen homma tässä tosiaan on. Jostain syystä oon vaan yleensä lakannut uudet suoraan kynsille ja sit se on jäänyt siihen. Jospa vaikka saisin homman tehtyä loppuun piankin niin sitten pääsis aika paljon helpommalla tulevaisuudessa :)

      Poista
  2. Mulla on kaikki kans tällä hetkellä kiekoilla, mutta päätin siirtää kaikki lakat tikuille. 8) Odottelen siis, että tikut tipahtaa postilaatikkoon.
    Mä podin eilen hirveetä morkkista siitä kun mulla on 167 lakkaa, mutta kun näin sun läjän niin mun morkkis katos. :') Kiitos siis ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mikä semmonen on ku "lakka paljous morkkis"? ;D Ainut mistä poden morkkista on se että tulee välillä ostettua dupeja ja sit kotona hoksaa sen, siin vaihees tulee välillä mieleen että onko noita jo liikaa ku ei muista kaikkien olemmassa oloa...
      Sain muuten just kaks uutta lakkahyllyn runkoa mukaan tuolta joulureissultani... nyt pitäs vaan saada koottua ne ja pinnoitettua tuolla samalla tavalla kun vanhakin hylli on. Sit varmaan mahtuu kaikki lakat näkösälle ja toivottavasti enää noita dupe kömmähdyksiä ei satu :)

      Poista
  3. Siis kuinka paljon sulla on lakkoja ;)?
    Ja mäkun oon huolissani omistani ... ei tarvii enää olla , heh .. Joo ja oon myös kiekottanut omiani , rankkaa puuhaa ...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain tänään kiekotettua loput ja tulos on tämmönen... 402 tavallista värilakkaa, 44 koristelulakkaa, 15 leimauslakkaa ja 14 alus/top/hoitolakkaa... elikkä kaikki yht.475kpl
      Muuten ois varmaan noissa tavallisissa värilakoissa se 500 rikki jo mut tosiaan möin noita dupeja ja semmoisii hirmu määrän pois joita en käytä...

      Poista
  4. mäkin testaan yleensä melkein heti ku saan tai ostan ,nyt taitaa olla muutama jäänyt testaamatta ,onhan tos urakkaa ,paranemisia jos kipeenä siel

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paranemaan päin ollaan jo, kiitos hyvän lääkekuurin jonka tajusin vihdoin ja viimein käydä lääkäristä hakemassa. ois vaan pitäny mennä aikaisemmin se hakemaan.

      Poista
  5. en paljoa osaa tähän kommentoida, mutta ihana tuo eka kuva! jotenkin söpö ja värikäs :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuvasta huomaa että en oikeestaan välttele mitään väriä (no ehkä vähän lilaa ja violettia, mutta niitki kyl on).

      Poista
  6. Mulla tuntuu tuo kiekottaminen olevan ikuisuusprojekti, vaikka lakkoja nyt ei ihan noita sinun määriäsi olekaan :D Uudet tulee kiekotettua välittömästi, mutta vanhimpia on vielä jokunen kiekottamatta. Nyt vain haluaisin siirtää lakat tikuille, niitä olisi helpompi järjestellä. Keltaiset ja glitterit minulla on omilla kiekoillaan, muut merkeittäin, eli keltaisia ja glittereitä on kahdella kiekolla. Joitakin merkkejä on nyt enemmän, kuin yhdelle kiekolle mahtuu, niin ne tikut olisivat kätevämpiä.

    Minä välttelen vaaleanpunaista ja kaikkea siihen viittaavaakin :D Ja juuri ostin yhden sellaisen, mitä ihmettelen, mutta ehkä ostaessa ajatelin leimata sillä jotain.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans miettiny tota tikkujuttua toisena vaihtoehtona, mutta mulle kiekot on helpompia kun oon tehny sen silleen merkkikohtaisesti... ja toki sit noi mitä mulla on ihan muutamia kappaleita on ns. sekailaisten seurakunta kiekoissa. Onneks ebaysta saa noita kiekkoi suht edullisesti ja vielä ei onneks niitä tarvii tilata lisää... Mulla on semmoisii tikkuja jotka saa pystyyn telineeseen viel hirmuläjä tuol laatikossa, niihin oon tehny semmoisii kokeellisia koristeluja ja niistä on ollu ihan kiva katella omia teoksia jälkeen päinkin :)

      Poista
    2. Niin joo, mullakin on sekalaisia kiekkoja sitten niille, joita on vain muutama/merkki, eikä välttämättä tulekaan enempää.

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)