keskiviikko 6. maaliskuuta 2013

Geelilakkausta

Vihdoin pääsen tekemään tämän postauksen! Mä oon ihan oikeesti nyt into pinkeenä jos en sanois!
Top-Kosmetiikka antoi meille miittiläisille Depend Gellack StartKit:in testattavaksi, värillisiä geelilakkoja saatiin kolmea erisävyä... vaaleanpunainen helmiänen nr.028, lila helmiäinen nr.163 ja punainen nr.122.
Aloituspakkauksessa tulee siis mukana led-lamppu, vaihe 1: puhditus aine, vaihe 2: pohjustusaine ja vaihe 4: päälyslakka. Lisäksi saimme poistoaineen geelilakkauksille ja kynsinauhaöljyn. Setti jäi minulle tapaamisen jälkeen ja tämän kokemuksen perusteella tulen tätä takuulla käyttämään säännöllisesti. Nyt pitää vain hommata vähän lisää värivaihtoehtoja geelilakoista.
Noh, ajattelin tehdä tän postauksen vähän tälleen tutomaisesti jotta kaikki näkee kuin helppoa tää on :)

Tässä kaikki saadut tuotteet

Led-lamppu, joka siis toimii verkkovirralla ja jossa on myös ajastin 30sec ja 60sec.

Puhdistusaine

Pohjageeli

Käyttämäni värillinen geelilakka

Päälysgeeli
Elikkäs hommahan alkaa sillä että kynsiltä poistetaan kaikki kynsilakka huolellisesti kynsilakan poistoaineella. Seuraavaksi otetaan puhdistusainetta nukkaamattomaan vanulappuun ja käydään huolellisesti yhden käden kynnet sillä puhdistaen läpi. Tämän jälkeen ei saa koskea sormilla kynsiin. Anna kuivua n.30 sek.

Seuraava vaihe on ottaa pohjageeli. Levitä kuin kynsilakkaa, mutta ohut kerros. Jos lakkaa menee kynsinauhoille tai muualle sormiin poista se kynsilakan poistoaineeseen kostutetulla pumpulipuikolla ennen kovettamista. Koveta led-lampun alla 30sek.



Seuraava vaihe on värilakan levitys. Älä koske välillä kynsiin sormilla. Ne ovat tahmaiset, niin kuin kuuluu ollakkin.
Kaksi ohutta kerrosta värilakkaa, koveta kerrosten välillä 30sek. led-lampun alla. Minulle riitti tosiaan kaksi kerrosta, mutta jos lopputulos jää mielestäsi liian läpikuultavaksi, niin en usko että kolmennestakaan on haittaa. Kynnestä vain tulee hieman paksumpi.


Seuraavaksi on päälyslakan vuoro. Tässäkään välissä ei vielä pyyhitä tahmaa pois. Levitä päälyslakkaa ohut kerros. Huomio kynnenkärjet huolellisesti, mutta älä tuhri sormenpäitäsi. Ja jos näin käy niin putsaa sormenpäät ennen kovettamista. Jälleen 30sek. led-lampun alle.


No niin tässä vaiheessa on siis puhdistusaineen vuoro. Eli puhdista tahma pois kynnen pinnasta huolellisesti. Minä itse kävin myös tässä vaiheessa vielä käteni pesemässä :)
Seuraavana hellitään kynsinauhoja... eli saatiin myös Dependin Myrraolja (myrttiöljy) kynsinauhoille... siis on muuten ihanan tuoksuista ainetta <3 hiero kynsinauhaöljy pienin pyörivin liikkein kynsinauhoille ja sormenpäihin... sormet tykkää :)


Kynnet ovat siis valmiit. Minulla meni kaikkinensa tähän hommaan n.15min. Tosin mulla on tosta kynsien geelamisesta ja lakkauksesta jo jonnin verran kokemusta, joten jos olet aloittelija niin varaa aikaa ihan reippaasti. Hoppuilulla kun en minä ainakaan saa hyvää jälkeä aikaiseksi...  Lopuksi valmiista kynsistä parit kuvat. Lakkauksen pitäisi kestää hyvänä 2-3 viikkoa :) Mikä parasta niin kynnen pintaa ei tarvitse viilata ennen lakan  laittoa. Poistokin tapahtuu hellävaraisesti poistoaineella ja manikyyripuikolla (siis appelsiinipuutikulla)... mutta siitä olen tekemässä tulevaisuudessa sitten ihan oman postauksen :)


Kuvaus rekvisiittana on muuten Kirsiltä saamani todella kaunis kaulakoru :)

2 kommenttia:

  1. Ooh. Miten nää näyttää niin paljon paremmilta sulla kuni mulla :) Mä en vaan osannut... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ekaa kertaahan mäkin näitä nyt kokeilin... en tiiä jos tässä oli aloittelijan tuuria mukana ;D Mutta mun mielestä levitty yllättävän tasaisesti toi lakka...

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)