tiistai 9. huhtikuuta 2013

Rasvoja testissä

Miitin lahjapussissa oli melkoinen valikoima käsirasvoja ja kynsinauhavoiteita. Nyt olen niitä saanut kaikessa rauhassa testailla ja olen valmis kertomaan hieman niistä :)


Kuvassa kaikki mitä olen nyt tähän hätään testannut :)
Favora => Lohjan 1. apteekki
Vichy Nutriextra => Lohjan 1. apteekki
Primo Dermosil saksanpähkinä käsivoide => Dermoshop
Lavera Basis sensitive käsirasva => Ecobeauty
Primo Dermosil kynsinauhavoide => Dermoshop
ACO kynsinauhavoide => Lohjan 1.apteekki

Samassa järjestyksessä alkaapi kokemuksia tulemaan :)

Favora Caring Hand Cream
Tuubi on 75ml.
Hajuusteeton eli tuoksuu ihan perus käsirasvalle mielestäni. Imeytyy nopeasti vaikka "lotraisikin" enemmän kerrallaan.
Parhaimman tuloksen sain tämän kanssa kun käytin yötä vasten hanskojen kera. Muuten tämmöisetkin sain Hyvinvoinnin tavaratalosta :) Laitan kuvan niistä tuonne alemmas. Ovat sellaiset bambukuidusta tehdyt :)
Niin siis kädet olivat aamulla aivan tuhottoman ihanan tuntuiset tämän "muhittamisen" jälkeen.

VICHY NUTRIextra käsivoide
Tuubi 50ml.
Tuoksuu miedosti joskaan mun mielestä tätä ei ole erikseen hajustettu. Miellyttävä tuoksu :)
Kosteuttaa hyvin. Mulla tulee käytettyä tätä lähinnä ihan päivittäisen arjen tuoksennassa. Tämä kyseinen käsirasva on nykyään mulla keittiössä :) Käytän astianpesun jälkeen (ja joo tiskaan käsin...)
Ainoa miinus mihin kiinnitin huomiota on se että, jos rasvaa laittaa liikaa niin yliääräinen "kuoriutuu" iholta pois ja näin ollen voi myös sotkea vähän.
Maltillisella käytöllä iho ei jää tahmaiseksi tai muutenkaan rasvaisen tuntuiseksi.

PRIMO Dermosil Hand Creme Walnut
Tuubi 50ml.
Miedosti hajustettu. Ei tuoksu mitenkään pähkinäiselle niin kuin nimestä voisi kuvitella, vaan raikas hieman kukkaismainen tuoksu. Miellyttään mun nenua ainakin.
Imeytyi nopeasta, ihon pintaan jää hieman kiiltoa ja semmotteinen ns.suojaava kerros. Ei kuitenkaan tuntunut sotkevan lainkaan eikä tntunut tahmaiselta tai rasvaiselta.
Viikon aktiivisen käytön jälkeen mun kuivat kynsinauhat olivat aivan uudessa kuosissa :) Tämä kulkee nykyään mulla käsilaukussa mukana.

LAVERA Basis Sensitive
Tuubi 20ml.
Tältä tuotteelta odotin ennakkoon paljon, jo tosin sen perusteella että olen merkin muita tuotteita jo jonkin aikaa käyttänyt. Vaan eipä pettänyt mun odotuksia.
Hieman jämäkämpää koostumukseltaan. Sopii käsittääkseni kaikille ihotyypeille, myös niille herkimmille.
Miellyttävä mieto tuoksu. Käytin tätä kovimpien pakkasten aikaan ja apu löytyi :)
Oma tuubini onkin jo loppuun käytetty. Suosittelen kokeilemaan :)

PRIMO Dermosil Cuticle Cream 
Tuubi 15ml.
Tää on täydellinen! Mullahan on siis todellakin talvikuivat kädet ja sen myötä kynsinauhatkin ovat kovilla. Vähänkään jos enemmän tressaan niin arvatkaas onko mun kynsinauhat pahan näköiset...
Tämä tuote on jos voisin sanoa ihmeiden tekijä! Haavautuneet kynsinauhat paranivat todella nopeaan. Kipu lievittyi päivässä. Ja voin uskoa että tämä on myös osaltaan auttanut mun kynsien kasvatustani... tosin olen kyllä tässä apuna käyttänyt muitakin aineita.
Suosittelen kokeilemaan, mulle ainakin apu löytyi ja mun kynsinauhat olisivat varmaan aikaisen paljon pahemmassa kunnossa jos en olisi päässyt tätä kokeilemaan.
Tuoksu on voimakkaampi kuin yhdessäkään käsivoiteessa, mutte ei niin voimakas että mua olisi häirinnyt.

ACO Cuticle Cream & Care Moisture
Tuubi 15ml.
Lähes tuoksuton. Paksua rasvaa, imeytyy kuitenkin pienen hieronnan avustuksella lähes silmän räpäyksessä. Käytin tätä parisen viikkoa. Olen tyytyväinen kokemukseeni. Ei jätä juurikaan minkäänlaista kiiltoa kynsinauhojen ympärille. Ihan hyvää laadultaan ja hyvä kokemus ensimmäiseksi kerraksi ACO merkiltä. Saatavuus on mun mielestä iso +, apteekki kun sijaitsee minua lähellä :)

2 kommenttia:

  1. Pitääpä kokeilla tota dermosilin cuticle creamia, koska oon kanssa stressi kynsinauhanjyrsijä, jos se sitten helpottas (koska siten kun ne on ehjät, niin en viitsi/kehtaa niitä alkaa repimään) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, suosittelen kyllä kokeilemaan. Mulla siitä oli huima apu :)

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)