torstai 15. elokuuta 2013

Tallinnan reissusta osa 3

Dodiin, tässäpä postauksessa saatte kuvia joistain ruuista mitä pääsin syömään ja paljon kuvia maisemista ja muutama jopa minustakin jälleen. Noissa viimeisimmissä kuvissa näkyypi myös se kesämekko josta mun reissukynnet saivat värimaailmansa :)

Ensimmäisenä päivänä tosiaan meille oli varattuna ravintolasta pöytä klo.17. Rataskaevu Residents nimeltään oli paikka. Ravintolan edessä oli pieni terassi, sisällä pöytiä kahdessa kerroksessa ja sitten tuossa kuvassa näkyvästä porttikongista pääsi puutarhamaiseen terassiin jonne me päätimme mennä syömään :)

Ruokalista... oli mukava yllätys että se oli suomeksi :) Rajasin ne ruuat mitä tilasin itselleni ja ovat samassa järjestyksessä ylintä ruoka kuvaa lukuun ottamatta.

Joka siis oli ravintolan tarjoamat alkupalat ja tuoretta ravintolassa tehtyä kurpitsaleipää :)

Alkuruuaksi uunissa paistettu ankankoipi, tomaattia, päärynää ja konjakki kastiketta.

Pääruuaksi naudansisäfile, paahdettuja juureksia ja punaviinikastiketta.

Mango sorbetti jälkiruuaksi.

Ravintolan edessä oli kaivo :) Nähtävästi myös ravintola on nimetty sen mukaan.
Sitten vähän kaikkee mun mielestäni kaunista, hauskaa ja sen semmoista... ja näitä kuvia riitti ihan tolkuton määrä. Päätin päästää teidät helpommalla enkä laittanut kaikkia kuvia tänne :D

Turisti juna... kierros kesti 20min, hinta 6€.
Nonniin! Korkeanpaikan kammoisen lempi paikka :D NOT! Tallinnan korkeimman rakennuksen Swissôtel Tallinn kattokerroksessa on kahvio/ravintola, joka on siis 30.kerros. Ensinnäkin mun korvat menivät lukkoon hississä :D ja mua pelotti ihan vietävästi. Ikkunan viereenhän sitä tietenki piti mennä istumaan ja oikeen korkealle baarijakkaralle... Ensimmäinen kuva on mun ystävän kameralla otettu :)

Kerroksen aulassa oli tälläinen todella iso kukkalaite, jossa oli myös ledivaloja. Kaunis :)

Kuvassa näkyy satama alue, jonne myös meidän käyttämä laiva tuli ja lähti.

Ilta hämärä tuli melko nopeaan. Kävimme vielä syömässä ilta palaa ja mä join matkani ainokaisen alkoholipitoisen juomani silloin. Nukkumaan päästiin puolen yön kieppeillä. Ja voinpa sanoa nukkuneeni hyvin :)

Seuraavana päivänä tosiaan luovutettiin aamupalan jälkeen huoneet, jätittiin matkatavarat säilytykseen ja lähdettiin tekemään viimeisiä tuliais ostoksia.

Eli suunnistimme Merekeskukseen. Jonka katolta seuraavat kuvat onkin otettu. Ja nyt näkyy kuvassa sitten se kesämekko josta olenkin aikaisemmin maininnut. On muuten mun yks lempparimekoistani ollut tänä kesänä :)

Matkan varrella takasipäin kävellessä kun veimme ostokset säilytykseen löytyi pieni puisto jossa oli tämmöinen ihastuttava patsas. Vielä hauskemmaksi patsaan teki, että pulut pitivät sitä nähtävästi juomapaikkanaan ja nököttivät patsaan päällä oikeinkin rennon näköisinä :)
Ja sitten taas lisää kuvia rakennuksista ja maisemista :)

Kuumana päivänä jalkojen lepuuttelun ohessa maistui erikoisen hyvältä jääkahvi suklaajäätelön kera... NAM-NAM!

Ja patsaita... :)

Hah-hah!!! Välillä taas vähän lapsettaa :) Pitihän mun ny samaan kuvaan Shrekin ja Aasin kanssa päästä :D Lähinnä tää on otettu mun poikiani varten, mutta kun kerran suht hyvin onnistui niin näytämpä teillekkin :)

Ja niin nyt sitten sieltä satamasta otettu kuva siitä Swissôtel Tallinn:asta. On se korkee!!! Olemme siis tässä jo lähdössä kotia päin ja kuvasin tän laivan kannelta. Suoja pleksi oli himpan likainen...

Takaisin päin tullessa päädyimme ottamaan kokoushuoneesta pöydän. Hintaan kuului pienet makeat leivokset, kahvi, tee ja hedelmiä. Ja pitihän niitä sitten tietenkin maistella :)
Laivalla toki hyödynsin Essien tarjouksen ota 3 maksa 2... eli muutama lakka kotiutui vielä sieltä :) Muista tuliaisista ja ostoksista enemmän seuraavassa postauksessa :)