tiistai 10. syyskuuta 2013

Makuuhuoneen kaappien tuunailua

Niin siis mähän asun vuokrakämpässä... kaupungin sellaisessa. Jokainen voi päätellä siitä sitten missä kunnossa ne on. Mitään priimaa mun kämpässäni ei oo, mutta ei kyllä asiat ihan persiilläänkään oo. Mutta kun on kyse vuokrakämpästä niin omia rahojaan ei viittis panostaa mitenkään hirveesti. Mutta keksimpä sitten edullisen konstin jolla saa ulkonäköä muutettua helposti ja edullisesti. Ja mikä parasta nää saa poistettua jos muutto tulee eteen... sillä eihän sitä ikänään tiiä mitä sattuu ja tapahtuu ;)
No niin kuvat ei ehkä oo ihan parhaasta päästä jälleenkään... tuli nääs pääty seinä vastaan :D
Mun asunnon kiinteet kaapit ovat siis tuollaiset ihan tavalliset valkoiset pitkät kaapit ja ylhäällä nuo pikkukaapit.
Ensimmäinen operaatio oli poistaa oven kahvat ja putsata pinnat (hyi ku olivat ylhäältä pölyiset o.O ).
Ensimmäinen kaappi onkin tässä saanut jo pintaan sisustuskalvon... tää on siis sellaista kontaktimuovin tapaista kalvoa... ja ihan yhtä kenkkua laitettavaa. Tuntui kuin olis tosi isoja kirjoja päälystäny. Onneks löysin laatikoistani yhden sopivan jämäkän lastan jolla sain suurimman osan ilmakuplista pois... mutta jäipä niitä sinne vielä.
Koko rulla eli 10m kalvoa oli tässä... huomatkaa että verhojen puolelta puuttuu noin 20cm kalvoa. Epätoivoinen tilanne ja äkkiä kattomaan josko kalvoa olis vielä kaupassa lisää!
Ja kuten huomaa olihan sitä joten sain kaapit viimeisteltyä :) ja tästä intoutuneena päätin vielä hieman laajentaa tuunausta mun omaan kaappiini jonka olen siis mukanani tuonut asuntoon.
Kyseessä tälläinen "ikkunallinen" kaappi. No siinä hetken raavin päätäni ja totesin ettei koko ovea millään saisi siistin näköisesti päälystettyä joten päädyin kalvottamaan vain nuo "ikkunat"
 Ja tässä lopputulos :D
 Ja viimeisenä kuva kaikista kaapeista. Ihan ei oo kuviot kohdallaan. Mut hei, mua ei häiritse.
Seuraavana ois sitten eteisen seinän vuoro. Tarkoitus ois siihen tekaista samanmoisella tosin eri kuosisella kalvolla tehosteseinä. Mutta sen verran tuossa saa riekkua kädet ylhäällä jotta annan nyt olkapäiden hetken levätä ennen seuraavaa urakkaa :)
Mitäs mieltä ootte? Ja siis mun makkarin sävythän on noin muuten harmaa ja ruskea, nyt sain tällä kalvotuksella laajennettua hieman väriskaalaa.

12 kommenttia:

  1. Oi vau! Tuli tosi kivannäköiset! :) Lisää asuntopostauksia! :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :D Enköhän mä tosiaan tuosta eteisen seinän laitosta ainakin vielä tee postauksen. Muuten tää mun asunto ny niin kummonen oo ;) Tämmötteinen erittäin sekainen ja hirmu määrä tavaraa...

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos, mä tykkään kans lopputuloksesta :)

      Poista
  3. Voi onpas kivan näköistä! :) Mistä oot ostanut tuota kalvoa ja mitä se maksaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos :) Viime viikolla ostin Lidl:istä, muistaakseni rulla on vähän päälle 7€ ja rulla on 45cm levee ja 10m pituutta. Valikoima tais vaihdella myymälöittäin ja en oo tällä viikolla käyny, niin en tiiä onko sitä enään. Mutta epäilen että kyseessä oli näitä kampanjatarjous jotka vaihtuu viikoittain.

      Poista
  4. Hieno!
    Mä ostin Ikean vaatekaappiin Ikeasta sisustustarroja ja ei niistäkään hullummat tulleet :-) Laitan blogiini kuvan kun tähän ei saa liitettyä kuvaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Nakkaa linkki sit tänne mulle johkin kommetti kenttään :) Mä oon kans noiden sisustustarrojen kans touhunnu. Mulla on olohuoneen seinässä kahdesta eri tarrasetistä tuunattu kuvio ja makkarissa kaapin päällä odottaa puu vaan sen seinään laittamista. Tänään kävin kattelemassa sellaisia jotka on tarkoitetttu laatan päälle... jos niitä vaikka sitten keittiöön laittais jossain vaiheessa :) Voipi olla että mopo on jo päässyt käsistä :D

      Poista
  5. Nuo kalvot on ihan mahtavuutta!
    Edellisessä kämpässä tein vastaavalla kalvolla keittön ällöstä pyökinvärisestä työtasosta tumman puujäljitelmän :)

    Ostin vuosi sitten mattamustaa kalvoa ja siitä piti tehdä puu eteiseen, mutta tuossahan tuo rulla vieläkin napottaa koskemattomana :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mä tykkään ja on suht helppoja laittaa. Eteisessä on sellainen pöydän tapainen jossa mulla on meikkejä ja mun korupuut. Oon sen päälystänyt sellaisella marmori kuvioidulla hylly kalvolla :D
      Nää on vähän semmoisia juttuja että vaativat sen inspiraation jotta tulee laitettua. Mun ainakin pitää olla hyvällä tuulella, muuten tulee tehtyä sutta ja sekundaa kera ärräpäiden :D

      Poista

Kommentit ovat tervetulleita olivat ne sitten risuja tahi ruusuja, kunhan ovat asiallisia :)